stirling motor deed het, nu niet meer

hallo mensen,
ik heb het bouwpakket van opitec, Heteluchtmotor (Stirlingmotor) - Opitec gebouwd en deze deed het daarna prima.
ik heb hem toen een tijdje in de kast laten staan en gisteren weer geprobeerd. toen had die er geen zin meer in. ik zag wel dat de verdringer vrij zwartig was geworden en ik dacht dat de poriën ervan misschien dicht zouden zijn. toen heb ik de verdringer wat opgerekt en weer goed gemaakt, maar helaas. nog steeds heeft ie er geen zin in.
alles loopt soepel, doorgangen zijn vrij etc.
waar kan het aan liggen?
-Basch

ik zag wel dat de verdringer vrij zwartig was geworden en ik dacht dat de poriën ervan misschien dicht zouden zijn. toen heb ik de verdringer wat opgerekt en weer goed gemaakt,

Kan je dat wat duidelijker omschrijven
Want iets oprekken is bij mij langermaken toch
En porien begrijp ik al helemaal niet
De verdringer is toch glad
mvg
Frederik:D :D

de verdringer is hier gemaakt van staalwol, en is tegelijk de regenerator.
ik heb alles weer wat uit elkaar getrokken zodat de poriën in het wol wat open gaan, en daarna weer mooi gevormd tot verdringer. (dus de poriën heb ik weer geopend, als die dicht waren)
ik heb net ook getest op lekken, nee dat is het ook niet.

de verdringer is hier gemaakt van staalwol, en is tegelijk de regenerator.
ik heb alles weer wat uit elkaar getrokken zodat de poriën in het wol wat open gaan, en daarna weer mooi gevormd tot verdringer. (dus de poriën heb ik weer geopend, als die dicht waren)
ik heb net ook getest op lekken, nee dat is het ook niet.

Hoe is het inmiddels draaid het alweer
mvg
Frederik:D

ik heb nog vanalles geprobeerd, er zijn geen luchtlekken.
alleen is nu de verdringerstang krom die moet ik nog bijbuigen. dan det die het waarschijnlijk weer.
ik denk dat de olie erin niet goed is geworden.

ik heb nog vanalles geprobeerd, er zijn geen luchtlekken.
alleen is nu de verdringerstang krom die moet ik nog bijbuigen. dan det die het waarschijnlijk weer.
ik denk dat de olie erin niet goed is geworden.

Dan word hij waarschijnlijk nog krommer:mrgreen:Recht buigen zou beter gaan alhoewel :confused:
Een nieuwe maken lijkt mij beter hoor
mvg
Frederik:D

voor zover ik ze ken mag je die dingen niet smeren alles loopt zo licht en het heb zo weinig vermogen dat zelfs naaimachine olie te plakkerig is

ja hij doet het weer!
ik heb het stangetje weer zo goed mogelijk recht gebogen en niet meer gesmeerd
alles nog extra goed uitgelijnd etc
gaat weer prima! bedankt voor de reacties

Back