nog wat foto's van een vorige update, momenteel is de ondervleugel volledig beplankt.
setup dilemma...
romp+staartdelen+servo's zonder cover weegt nu geschat 1500 gram
de ondervleugel exclusief servo's,ailerons en wingtips weegt 550 gram( dus met alles wellicht 800gram zonder cover)
geschat is dus 3500 met landingsgestel ongecoverd.
covering +1.5kg? motorkap?? geen idee
laat ons zeggen wellicht een 5tal kg zonder setup?
elektro is voorkeur:
ik heb 6cellen lipo's liggen, 80amp esc en de turnigy sk5065-380 motor, maar deze setup is wellicht te licht en kan ik slechts een 16inch prop draaien. ik denk dat ik toch minimum 18inch nodig zal hebben.
een 8cell setup?? maar dan koop ik alles nieuw, wat niet echt het probleem is maar wel welke setup... ( het toestel is geen trainer, maar ook geen 3d model, maar het heeft wel veel weerstand denk ik dus heb ik wel power nodig)
of een clublid heeft eventueel een 38cc benzine 4takt te proberen +-1400gram zonder extra accu en servo maar is minder betrouwbaar denk ik en zeker veel meer trillingen
iemand suggesties of ervaring
setup dilemma...
romp+staartdelen+servo's zonder cover weegt nu geschat 1500 gram
de ondervleugel exclusief servo's,ailerons en wingtips weegt 550 gram( dus met alles wellicht 800gram zonder cover)
geschat is dus 3500 met landingsgestel ongecoverd.
covering +1.5kg? motorkap?? geen idee
laat ons zeggen wellicht een 5tal kg zonder setup?
elektro is voorkeur:
ik heb 6cellen lipo's liggen, 80amp esc en de turnigy sk5065-380 motor, maar deze setup is wellicht te licht en kan ik slechts een 16inch prop draaien. ik denk dat ik toch minimum 18inch nodig zal hebben.
een 8cell setup?? maar dan koop ik alles nieuw, wat niet echt het probleem is maar wel welke setup... ( het toestel is geen trainer, maar ook geen 3d model, maar het heeft wel veel weerstand denk ik dus heb ik wel power nodig)
of een clublid heeft eventueel een 38cc benzine 4takt te proberen +-1400gram zonder extra accu en servo maar is minder betrouwbaar denk ik en zeker veel meer trillingen
iemand suggesties of ervaring