stl converteren naar stp

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Kranvogel, 11 dec 2019.

  1. Kranvogel

    Kranvogel

    Lid geworden:
    18 jan 2010
    Berichten:
    29
    We hebben voor het DAF museum het model van de DAF 107 Pickup gescand en hebben nu de stl file. Maar we willen het model bewerken met CAD en moeten de solid hebben, bv als step file . Wie weet hoe je een kunt converteren (en wil dat evt. doen)?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
  3. Kranvogel

    Kranvogel

    Lid geworden:
    18 jan 2010
    Berichten:
    29
    GJVO bedankt voor de snelle en doeltreffende reactie. Gaan we mee aan de slag
    GJVOlgers :)
     
  4. kurt

    kurt

    Lid geworden:
    19 dec 2003
    Berichten:
    1.379
    Locatie:
    Tielt-Winge Belgie
    Mijn ervaring met het inlezen van een stl file is eerlijk gezegd niet zo super. Voor de volledigheid, ik heb dit enkel met Inventor of Solid Edge gedaan, met Fusion heb ik geen ervaring.
    Je leest het in, maar veel bijkomende info gaat verloren. Vaak is het nodig om het alsnog over te tekenen.
    Ik weet ook niet waarvoor het moet dienen, het kan best zijn dat het voor je toepassing wel perfect is.
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Sommige data moet je inderdaad even controleren, daarom kan je het beter zelf doen met genoemde programma's.
    Als iemand anders het converteert weet hij niet wat de bedoeling is.

    Gert-Jan
     
  6. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Een stl is een mesh, polygonenmodel. Je verwacht van ee step dat het oppervlaktes worden. Maar zo werkt het niet. Een watefdichte stl maken en deze converteren naar een step oppervlaktemodel als solid kan dan nog wel, maar blijft bestaan ukt vele driehoekjes.
    Kun je daar dan mee wat je wenst?
    Onlangs get DAF museum bezocht met de net geopende nieuwe vleugel. Topmuseum. Heel mooi en boeiend!
     

Deel Deze Pagina