Stobel beter als helios ?

Hallo Peterchen Cuypers en Kristof Kristoffelson,

Mens ! De V3 is een absoluut mirakel : start extreem hoog, wil niet naar beneden komen, stijgt fantastisch goed en stabiel in de thermiek, vliegt gekoordineerd en harmonisch, en is zeer goedmoedig.

Kortom, ik denk dat hij nog velen beter is dan de Helios, of vergis ik mij misschien ? Laat maar waaien met jullie kommentaar aub :p

Groetjes,

Yves

yves,

ik heb nog nooit een stobel bestuurd dus ik kan het niet vergelijken maar aangezien er toch wel wat rondvliegen (ook door topgunpiloten waaronder jezelf :D) zal dit ongetwijfeld een fantatstisch toestel zijn .

misschien dat er binnenkort mensen zijn die het vergelijk kunnen maken?

there's only one way to find out....:D
-kristof-

Laatst bewerkt:
Laten we eens wat werphoogte meters ter vergelijk inzetten..

Ideaal ware dat we een ZZW (zeer zwakke werper) zoals LW als proefkonijn inzetten:banana:
We kunnen dan zijn gemiddelde Tantaluswerphoogte i.e. 36 meter als yardstick en referentie gebruiken.

@Kristoffelson : uiteraard zou de Helios nog hoger komen als hij met één werpwinglet uitgerust wordt. Kom je iets verder met het wingletprojekt ?

Alles van die asbestus,

T18

zal morgen de stobel eens kunnen vergelijken met de helios zelf ben ik een ZW
vermoed dat de helios beter is

hi,

ik heb een nauwkeurige en betrouwbare hoogtemeter en een helios , nu nog een stobel en we kunnen vergelijken ...

yves,

de winglet is getekend + een driedelige mal .
nu nog frezen en bouwen

-kristof-

van de test die we gingen doen, is niet goed gekomen
heb met de vleugel tip de grond geraakt en de vleugel kreeg plotseling meer v steling
de stobel is overleden de romp is nog heel

gr peter

Back