Stock ESC T-rex 600

Ik heb vandaag mijn nieuwe Trex 600 ingevlogen en zit met een vraag.
Bij het opspinnen vond ik de soft starts nou niet echt soft. De krachtige motor sloeg er behoorlijk in.
Ik heb wel ergens gelezen dat alleen de eerste start na het aansluiten van de accu soft is, maar dan nog.

Ik heb de ESC ingesteld op 1(no brake),2 (medium cut-off), 2 (medium timing), 2 (heli mode 1), 1 (normal throttle response)

Wie hebben hier nog meer ervaring mee en - nog belangrijker - hoe hebben jullie dit opgelost?

Wie hebben hier nog meer ervaring mee en - nog belangrijker - hoe hebben jullie dit opgelost?

Ik heb er 35 vluchten mee gemaakt nu en er dus ervaring mee. Ik zie geen probleem dus ik heb het ook niet opgelost.

Inderdaad is de "soft-start" niet echt heel erg soft, maar dit is met een reden. De "oude" versie 35 ampere regelaar van de T-rex 450SE heeft namelijk wel een heeeeel erg softe start en die is in deze modus dus onbruikbaar voor autorotaties. Na klachten hierover zijn ze overgestapt op iets agressievere soft starts.

Het punt is gewoon wat je RUSTIG een klein beetje gas moet geven, zodra hij draait pas verder optoeren... in het begin start hij inderdaad een beetje lomp, maar dat komt ook doordat de motor vrij veel weerstand heeft. Probeer hem maar eens met de hand rond te draaien :wink:

Groetjes,

Richard

Ja idd , heb dit weekent ook mij trex 600 gaan invliegen en had ook dat probleem , en heb dezelfde instellingen
als u , dus echt soft is dat niet .

Nou mijn tweede probleem is als ik van normal naar idle-up 1 ga dat dat ook een hele schok was .
Midstick normal 50% gas naar Idle up 1 ga ik naar 70% gas , vond dit vrij heftig , had dit vroeger niet met mijn benzine
heli's , en ook niet met kleine electro's .
Dus was mijn vraag wat zijn jullie gascurve's ?

En voor de rest vliegt dat ding gewoon weg perfect , der is echt power genoeg en vliegt zeer strak en juist .

Ik vlieg met een gascurve van 100% in Idle up dus mijn curves zien er ongeveer zo uit:

Normal mode - 0 50 80 100 100
Idle up - 100 100 100 100 100

Maar als je natuurlijk op 80% vliegt kun je ook een curve zoals dit maken:

Normal mode - 0 40 60 80 80
Idle up - 80 80 80 80 80

Je moet echter inderdaad wel zorgen dat het toerental ongeveer gelijk is aan je Idle up, anders trek je vrij heftige amperes. Uiteraard maar een korte piek, maar voorkomen is beter dan genezen. Tenzij je een vertraging kunt instellen als je overschakelt van vliegmode.

Cheers,

Richard

• piranha zei:
    Ja idd , heb dit weekent ook mij trex 600 gaan invliegen en had ook dat probleem , en heb dezelfde instellingen
    als u , dus echt soft is dat niet .

Nou mijn tweede probleem is als ik van normal naar idle-up 1 ga dat dat ook een hele schok was .
    Midstick normal 50% gas naar Idle up 1 ga ik naar 70% gas , vond dit vrij heftig , had dit vroeger niet met mijn benzine
    heli's , en ook niet met kleine electro's .
    Dus was mijn vraag wat zijn jullie gascurve's ?

En voor de rest vliegt dat ding gewoon weg perfect , der is echt power genoeg en vliegt zeer strak en juist .

He man... ik mag dan wel geen 25 meer zijn, maar je mag wel gewoon JIJ zeggen hoor!.... Anders ga ik me echt een ouwelul voelen

Maar terug naar de topic: Ik heb
    normal 0 20 80 90 100
    idle up 90 85 80 85 90 gascurve.
    Op die manier verloopt de overgang van normal naar idle up ook vloeiend, tenminste als je overschakelt bij midstick natuurlijk.
    Ik heb dan wel mijn pitch op midstick teruggezet naar 45, anders vertrekt ie al vóór het overschakelen naar idle up.

Ben trouwens wel van plan om de pitchcurve in het midden minder steil te zetten, want hij reageert er nogal heftig op.
    Dus iets van 0 40 50 60 100 of zo. ff uitproberen wat lekker vliegt.

Back