stock motor (brushed) vervangen

Hey mensen,

Ik ben nogal nieuw wat betreft RC auto's (ben wel al langer bezig met helikopters en vliegtuigen) en heb jullie advies/kennis nodig!
Ik heb dus onlangs een erg goedkope auto gekocht die ook volgens verwachting presteert... dus niet bepaald super ;-) Maar goed, dat was te verwachten en ik wilde even kijken hoe deze kant van de RC-wereld bevalt. Vandaag het geval een keer opengeschroefd en ja hoor... goedkoper kan niet. Op internet valt er ook niets over te vinden, dus bij deze de info die ik kan bieden:

- item: RC AUTO BMW 320i M3 DTM 2008 1:10 2-GANG SCHALTUNG RTR bei eBay.de: Ferngesteuertes (endet 25.05.09 12:25:00 MESZ) (maar weinig info, maar misschien helpt dit)
- 9,6V, 700mAh NiCd-accu
- voor zover ik kan ontdekken alle electronica op een board, dus geen losse ESC & ontvanger
- 380 stock motor afmetingen: 2,3cm x 2,8cm (3cm met plastic kapje)

Alhoewel het me niet verstandig lijkt om hier al te veel geld in te steken - zelfs de besturing van de voorwielen werkt via motor (dus geen servo) - zou ik graag willen weten of iemand van jullie een betere motor kan aanraden. Dit is een upgrade die ik nog wil uitvoeren... en dan, als ik ooit geld teveel heb (haha.. good one!) een fatsoenlijke brushless auto aanschaffen :-)

Groetjes & alvast dank!

Chris

Als ik je een raad mag geven: hou deze lekker zoals ie is, en spaar je het geld van evt knutselen. Het gaat nergens heen namelijk, en als je nu al begint met sparen heb je eerder het budget voor een auto waar je ook reserve onderdelen van kan vinden op de reguliere plaatsen.
Ik ben heel erg bang dat zodra je hier iets sterkers in zet, de auto op de plank staat met kapotte, niet te vervangen, onderdelen, en dat zou helemaal zonde zijn van je geld, toch?

Hey bokkenrijder!

Bedankt voor de reactie! Ik zie dat je uit Sittard komt, gaaf... daar kom ik ook vaker, bovendien wonen mijn ouders in het zuiden :-)
Ik begrijp wat je bedoelt, maar voor deze auto heb ik ook maar een klein bedragje moeten betalen. Als het geval uit elkaar valt: no big loss. Maar ik ga het proberen met een betere brushedmotor, die kosten ook niet zoveel gelukkig. Ik moet alleen weten welke ik zou kunnen uitproberen :-) Dus toch misschien wat links voor me?? Zou ik erg dankbaar voor zijn :worship:

Dit is natuurlijk echt speelgoed... Het zal misschien te doen wezen om de motor te vervangen maar ik heb m'n twijfels of het boardje dan heel blijft..

De electronica die erin zit is uiteraard niet van de beste kwaliteit en een snellere 380 motor zal wat meer ampère's vragen die waarschijnlijk niet geleverd kunnen worden door het boardje.

Gevolg is rook uit de electronica en einde oefening...

Wat je eventueel wel zou kunnen proberen is een wat beter accupack met wat meer capaciteit en betere cellen. De spanning onder belasting zal dan iets beter blijven en door de hogere spanning ga je dan weer wat sneller , je zal ook wat langer kunnen rijden als nu..

Verder zou ik geen geld in een auto als deze stoppen... Dan maar sparen voor een "echte" rc ;)

Haha ik verwachtte stiekem al "gekleineerd" te worden omdat ik hier met speelgoed aankom (grapje!).

Heeft iemand TOCH mogelijk links voor me? Zoals gezegd, als het misgaat: no big loss. Gun me dan toch gewoon een beetje rookplezier ;-)

Heeft niks met kleineren te maken hoor ;) maar d'r zijn er al zoooooooo veel geweest die dachten dat zo'n auto vergelijkbaar was met het spul waar de meeste hier rijden ....

Je zou eens kunnen kijken naar een Graupner speed 400 , die kosten ergens tussen de 5 en 10 eurie en lopen wat beter als de meeste stock motortjes in dat formaat.

Haha dat geloof ik graag... maar geloof me ook dat ik wel degelijk doorheb dat de meesten met echte RC-auto's rijden en de mijne niet veel voorstelt :cool: Het is gewoon leuk om wat rondjes te rijden en ik weet van mijn DG-1000 dat goede onderdelen (zowel mechanisch als elektronisch) een groot verschil maken. Ik zal eens checken, bedankt voor het advies, kerel!!!

Back