Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik wil net even kijken hoeveel volt er nog in 2 lipo pakketten zitten.
Sluit ik met mijn stomme kop de accu's op elkaar aan. Een vonk en meteen
de stekkers zwart.
Het was maar een fractie van een seconde.....maar zijn deze lipo's nu ook beschadigd??
Toch eens denken aan andere stekkers dan.
Als ze universeel op elkaar passen dan is het inderdaad link, zoals je zelf nu merkt.
Deans of Traxxas plugs schijnen het goed te doen, zelf gebruik ik deans maar traxxas is schijnbaar beter,
omdat je voor die plugs geen krimpkous meer nodig hebt.
Misschien iets om over na te denken.
Hoeveel C zijn je lipo's trouwens?
Ik denk dat packs met een hoge C waarde het vaak beter overleven.
Die kunnen zon piek spanning soms wel behappen als het niet te lang duurde.
Slechte dag vandaag voor je, mooi balen.
Zou me over de lipo's niet al teveel zorgen maken, is me ook al eens gebeurd en zolang het gewoon een vonk was en de stekkers niet vastgelast waren met langdurige sluiting tot gevolg is het over het algemeen geen probleem.
Groet,
Gerben
Heb het zelfde aan de hand gehad met 2 nieuwe lipo's (3s3000 en een 3s2200 30c) 2 goud stekkers verdampt en een doorverbinding tussen 2 cellen doorgebrand bij 1 accu , alles hersteld en beide pakketten werken nog perfect (heb ze voor de zekerheid wel eerst een dag buiten gelegd) en toen voorzichtig geladen
Van een nieuwe lipo (3s1p 1800) waar verkeerde stekkertjes aanzaten de stekkertjes los gesoldeerd en niet goed opgelet waardoor de + en - draden kortstondig ( minder dan een fractie van een seconde) elkaar raakten.
Gevolg was dat er 1 cel kapot is.
Gelukkig waren de overige 2 cellen nog goed, dus maar een 2s1p lipotje ervan gemaakt...