Stoom dome tekenen in Solidworks ?hoe

Discussie in 'Stoom techniek' gestart door kees.vanderheijden, 15 nov 2015.

  1. kees.vanderheijden

    kees.vanderheijden

    Lid geworden:
    26 sep 2014
    Berichten:
    89
    Locatie:
    nearby Zierikzee
    Goedenavond mensen,

    weet 1 van jullie misschien hoe ik een stoom dome kan tekenen in Solidworks? de dome opzich is geen probleem echter is het deel wat op de ketel komt niet vlak en dat is ook gelijk het probleem de dome loopt een beetje over de ketel (de zijkanten zijn langer dan het middendeel zeg maar) en dan moet er ook nog een klein randje aan komen van een paar millimeter.

    alle tips/links zijn welkom.

    Groet Kees,
     
  2. Zeiler

    Zeiler

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    786
    Locatie:
    Hilversum
    Hoi Kees,

    Met een revolve de dome maken, dan de diameter van de tank er aan de onderkant uitsnijden. Op de onderzijde dan een extrude maken voor het randje dat plat op de tank komt. Volgens mij kan je dat doen met offset from surface.

    Als het randje er staat alles een fillet geven om de materiaal dikte overal gelijk te laten zijn.

    Als je er niet uit komt Pm je mailadres maar, dan stuur ik je een voorbeeld toe.

    Succes!
     
  3. Zeiler

    Zeiler

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    786
    Locatie:
    Hilversum
    Bedoel je zoiets?

    dome.PNG

    Had 't toch anders opgebouwd dan ik dacht, vandaar nog even een bericht.

    feature tree dome 2.PNG

    Ik heb hem dus opgebouwd uit surfaces. Wel eerst met een revolve, dan een extrude van de ketel en dan alles wat je niet nodig hebt wegsnijden met surface trim.

    feature tree dome.PNG
     
  4. kees.vanderheijden

    kees.vanderheijden

    Lid geworden:
    26 sep 2014
    Berichten:
    89
    Locatie:
    nearby Zierikzee
    Hallo Crispijn,

    ja dit is idd wat ik bedoel, bedankt voor je uitgebreide uitleg..hier kan ik wel wat mee, lekker een paar avonden stoeien :)

    mvg Kees,
     

Deel Deze Pagina