stoom is leuk

Discussie in 'Stoom techniek' gestart door epoxy, 2 nov 2008.

  1. epoxy

    epoxy Guest

    zelf ben ik op het moment niet op stoom,
    maar als ik dit zie krijg ik het er warm van.
    Crabfu SteamWorks

    (hopelijk stond crabfu al niet ergens als topic)

    veel stoom plezier.
     
  2. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800

    Ik vind het allemaal wat onwerkelijk
    Geef mij maar het echte werk
    Heb bijv in het echt nooit een Tank gezien op stoom hoor
    mvg
    Frederik :D :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  4. Vliegeniertje

    Vliegeniertje

    Lid geworden:
    4 dec 2006
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Eindhoven NB
    Ze waren er wel ooit......

    [​IMG]

    The Steam Tank (Tracked) was an early U.S. tank design of 1918 imitating the design of the British Mark IV tank but powered by steam.

    The type was designed by an officer from the U.S. Army's Corps Of Engineers. The project was started by General John A. Johnson with the help of the Endicott and Johnson Shoe Company and financed by the Boston bankers Phelan and Ratchesky (it cost $60,000). Expertise was called in from Stanley Motor Carriage Company in Watertown, Massachusetts, that produced steam cars. The engines and boilers of two Unit Railway Cars were built in. Earlier fighting vehicles projects had employed steam power because petrol engines were not yet powerful enough; the Steam Tank however used it for the main reason that it was meant to be a specialised flame thrower to attack pillboxes and the original design had this weapon driven by steam. When the main device to build up sufficient pressure became a 35 hp (26 kW) auxiliary gasoline engine, the two main 2-cylinder steam engines with a combined power of 500 hp (370 kW) remained, each engine driving one track to give a maximum speed of 4 mph (6 km/h). The transmission allowed two speeds forward and two in reverse. The steam engines used kerosene for fuel.
     
  5. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
     
  6. Vliegeniertje

    Vliegeniertje

    Lid geworden:
    4 dec 2006
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Eindhoven NB
    En ik kan niet frezen. Ach, zo hebben we allemaal wel iets :D

    Maar ik zal je matsen omdat je zo'n grappig hondje hebt:

    De stoomtank (rupsbanden) was een vroeg amerikaans ontwerp uit 1918 gebaseerd op de Britse Mark IV tank maar aangedreven door stoom.

    Het type is ontworpen door een officier van de genie. Project is ooit gestart door generaal Johnson met de hulp van de endicott en johnson schoenenwinkel/industrie en werd gefinancierd door Phelan and Ratchesky bankiers uit Boston (kosten 60.000 dollar, toen). Expertise werdt verkregen van Stanley motor carriage company uit watertown massachusetts welke stoomautos produceerde.

    De motoren en ketels van twee treinen werden ingebouwd. De eerste aanvals voertuigen gebruikten stoom omdat benzine varianten nog niet sterk genoeg waren. De tank gebruikte de stoomotoren vanwege het feit dat ze bedoeld waren als speciale vlammenwerp voertuigen om bunkers mee te belagen en het oorspronkelijke ontwerp gebruik maakte van een stoommotor.

    Om genoeg druk op te bouwen gebruikte men een 35HP hulpmotor op benzine. Deze starte dan de 2 x 2 cylinder stoom motor van 250HP. Iedere motor aangesloten op 1 rupsband om een maximum snelheid te kunnen halen van 6km pu. Twee versnellingen vooruit en twee achteruit. De stoommotoren werden verhit door kerozine.
     
  7. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
     

Deel Deze Pagina