stoom simulator

heey

hoe werkt krijg dat ding maar niet aan de praat ben al half uur bezig ofoz maar lukt me niet kan je uitleg geven

gr robin

heey

hoe werkt krijg dat ding maar niet aan de praat ben al half uur bezig ofoz maar lukt me niet kan je uitleg geven

gr robin

Ik denk als dat hij eerderzal draaien als lullen hoor:rolleyes:
Maar stel je gerust, eens draaid het wel .Gewoon doorgaan met oefenen he
Ben ik ook nog mee bezig hoor.
Uitleg geven zal niet gemakkelijk zijn .
Want er is zoveel mee te doen.:worship: :worship:
mvg
Frederik:D :D

mijn engels is namelijk niet zo goed dus snap er niet veel van maar zal wel weer proberen toch bedankt voor de reacties

gr robin

haha

na een half uur jawel aan de draai met het spul de drie generators en de bijde motoren. alleen vind ik jammer dat er geen geluid bij zit,zal wel willen weten hoe dat zalklinken met die kranen en ventielen mooi hoor

Het is me gelukt, alleen spijtig dat er geen tijdscompressie voorzien is, op deze overigens erg mooie simulator.

Hallo Robin

Ik weet niet hoe ver je al bent,maar je moet ook de afsluiters open zetten anders krijg je geen stoom naar de turbines.Het open zetten doe je door het pijltje van de muis op het handvat van het afsluiterwiel te zetten en dan naar links of rechts te draaien om hem open of dicht te zetten.

Het vraagd wel enige kennis van de Engelse taal en dan eerst beginnen met het opstart menu van de ketel,want je moet toch eerst stoom hebben voor dat je boel aan het draaien krijgt.

suxes

Gr.Joop

ben neit echt goed in die stoom dingen maar wat zijn de afsluiters en wat is het afsluit wiel sorry dat ik beetje veel vraag hoor maar het lukt me nog niet om hem aan te krijgen

Ik weet niet hoe ver je "technische" kennis is,maar een afsluiter werkt het zelfde als de waterkraan bij je thuis maar dan zit er een wiel boven op in plaats een recht hendeltje.In dit geval zit er een zes spaaks wiel met een handvat boven op waar je aan draaien kunt.
Op de simulator zitten er tientallen geplaatst.

Gr.Joop

maar als ik die pompen aan zet komt er wel water door de buis maar hoe met ik het verwarmen het lukt me niet om het te verwarmen het kom ook niet in de boiler

Leuke sim, alleen....................

ik kan geen druk houden.
ook ik heb de zaak na circa een half uur draaiend, maar dan begint mijn druk serieus weg te zakken ?

Ik wil de branders harder laten werken, maar hoe ?
Alles staat op "auto" maar ik zie bij de lage druk in de ketel de branders niet harder gaan branden.
Vraag is natuurlijk: waarom zakt de druk weg ?

Ik merkte wel dat de afsluiters aan de uitlaatzijde van de pomp en generatir turbine wijd open moet zetten, pas dan gaan deze 2 echt lekker lopen omdat ze dan op het vacuum van de condensor draaien.

Het is wel een leuk speeltje, binnenkort nog even verder oefenen.

TIP van de dag: noteer de waardes welke opgegeven zijn in het start menu en het Work menu.
Probeer die dan te halen en te handhaven.
dat scheelt elke keer heen en weer klikken naar deze menu`s.

Gelukt,

ik heb de sim nu perfect lopend.
Eigenlijk gewoon doen wat er staat, en een beetje proberen.

voor degene die niet zo goed zijn in het Engels:
Opstarten:
- zet supply water pump op start (klik rechts op de knop, als je links klikt gaat deze op AUTO).
- Zet superheated stoom op AUTO.
- Compressed air klik op START en zet ook de Light Fuel pomp op START.
- Start brander (burner) 1 + 2.
- wanneer de druk op 5 (P bar) staat kun je de stoom naar de Turbo Feed pomp zetten, deze pomp bevind zich rechts boven aan.
- START dan de Boiler Fuel Heater (ketel brandstof verwarmer)
- START Turbine Feed Pump, en zet de Supplu water pump op STOP.
- Als de boiler fuel warmer is dan 120 graden dan Boiler Fuel Pump START, Light Fuel pump STOP en branders 3+4 ook aan, alle branders op AUTO zetten.
- vergeet niet de afsluiter onder de ketel open te zetten, anders komt er geen water in de ketel (rechts naast boiler).

om stoom naar de turbines te krijgen moet het handwiel rechts van de ketel open staan.
vergeet ook niet de turbine uitlaat afsluiters open te zetten, anders gebeurt er nog niets.

TURBINES STARTEN:
Eerst in WORK menu:
- Condensor --> START condensor water pump, circulating pump en condensate pump op AUTO.
- Ook de Supply watrer pump bij de dagtank op AUTO
Turbines starten:
- Olie pomp 1 op START
- Oliepomp 2 op AUTO
- AFSLUITER glad steam OPEN
- Main draincock valves OPEN
- klein beetje stoom op HP turbine geven
- regelhendel klein stukje richting FULL AHEAD zetten.
- afsluiter naar LP open zetten.
- geef steeds meer stoom op HP, hendel naar FULL AHEAD schuiven.
- Open afsluiter links midden onder DSH.
- Open afsluiter van Ejector.
- START evaporator (links boven).
- START sea water pump, START Feed heater ,Brainpump op AUTO.
- Distilate pump op AUTO.
- zorg dat alle uitlaatafsluiters vanaf de hulp turbines open staan
- geef stoom aan Generator.
- geef stoom aan Cargo pumps.
- alle uitlaat leidingen naar Condensor --> afsluiters open zetten.
- Als alles draait kunnen Main Drain Cock valves weer dicht.

Nu zou je aan de slag moeten kunnen.
Het duurt wel ongeveer een half uur voordat je druk hebt en de stoom naar de pump turbine wil, maar neem de tijd, dan moet het lukken.

Back