Stoomdag Rading Spoor

Discussie in 'Stoom techniek' gestart door Rene Witteman, 16 aug 2008.

  1. Rene Witteman

    Rene Witteman

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Utrechtse Heuvelrug
    Beste Stoomvrienden,
    Wij houden Zaterdag 30 augustus 2008 onze jaarlijkse Open dag.
    Stoomgroep Rading Spoor verzorgd er een GRATIS modelstoomfestijn in de mooie bosrijke omgeving van Hollands Rading.
    We ontvangen er een aantal medebouwers en rijders van onze en andere verenigingen.
    De gehele dag kun je er genieten en meerijden van allerlij modelstoomtreinen op een 3 tal spoorbreedtes.
    De grote modellen trekken wel zo'n 30 kinderen en ouders voort.............
    Verder zijn er modelstoomtrekkers en walsen, stationere machines en een aantal toebehoren en gereedschapstands waar je het e.e.a. kunt kopen.
    Natuurlijk wordt er ook aan de inwendige mens gedacht.

    Het begint om zo'n 10.00 tot 17.00 uur.

    Via de oude weg van Utrecht naar Hilversum N417.
    Karnemelkseweg nabij het Hertenkamp.

    Mis het niet.


    Borden wijzen de weg naar het festijn vanaf de hoofdweg.

    [​IMG]

    mvg Rene
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2008
  2. J.Poortman

    J.Poortman Guest

    Hallo,

    Leuke info, jammer dat ik daar niet meer in de buurt woon anders was ik zeker even langsgekomen!

    Misschien dat ik het kan combineren met de verjaardag van mijn zus (woont in amsterdam) :D
     
  3. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Ik ben net terug van het stoom gebeuren in "Hollandse Rading".Het was een prachtige dag en een mooie ligging,midden in het bos met veel belangstelling.

    Ik heb ook nog een praatje met Rene Witteman gehad maar het leek wel een duizendpoot want hij was overal tegelijk mee bezig,tevens heb ik nog wat foto's gemaakt die ik hier onder plaats.

    Onder stoom brengen(of noemens ze dat anders)

    [​IMG]

    Ketel in aanbouw(RVS 316L)geheel gelast.

    [​IMG]

    Toekomstige machinisten.

    [​IMG]

    Trekker voor bosbouw?

    [​IMG]


    [​IMG]

    De jeugd in hun element

    [​IMG]

    Doet mij meer aan een tandarts denken

    [​IMG]

    Het monster van Rene

    [​IMG]

    Enkele loks in aanbouw.

    [​IMG]

    Gr.Joop
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  4. Rene Witteman

    Rene Witteman

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Utrechtse Heuvelrug
    Stoomdag Rijnhal

    A.s. zaterdag grote Stoomdag in de Rijnhal Arnhem van 10.00 tot 17.00 uur.

    STOOM AFBLAZEN IN DE RIJNHAL

    Zaterdag 8 november komen honderden modelbouwers uit binnen- en buitenland hun topmodellen showen. Werkende modellen: balansstoommachines die grondwater uit de kolenmijnen pompten, horizontale stoommachines die werktuigen en apparaten in fabrieken en werkplaatsen aandreven, compoundmachines die bij schepen de zeilen vervingen, stoomtreinen die onder andere het tourisme op gang brachten, heteluchtmotoren die voor licht aandrijfwerk gebruikt konden worden, dat alles en nog veel meer kunt u zien en beleven tijdens een gezellig dagje uit in de Rijnhal.

    En als u altijd al heeft willen weten hoe zo'n stoommachine of heteluchtmotor nou eigenlijk werkt en hoe die precies in elkaar zit, dan ligt hier uw kans. De modelbouwers demonstreren graag de werking van hun machines en over de bouw en functie kunnen ze u uitgebreid voorlichten.
    Goed mogelijk dat u flink geinspireerd raakt en best zelf eens wat in de bouwrichting wilt proberen. Ga dan eens kijken bij de vele aanwezige leveranciers. Gereedschap, materiaal, onderdelen, het is allemaal verkrijgbaar. Voor bouwtekeningen, specifieke lectuur en voorlichting kunt u even langs gaan bij de INFO-stand.
    Liefhebbers die het zelfbouwen niet zo zien zitten raden we aan eens te kijken bij de leveranciers van kant en klaar machines. Ze zijn in vele soorten en maten te zien en te koop.

    Stoomtreintje rijden
    Leuk voor de kids. De Rijnhal rondrijden in een trein, een maatje kleiner dan de grote jongens van NS, maar wel een echte stoomtrein. Instappen bij station Rijnhal.

    Voor meer info zie ook:

    Stoomgroep Holland



    e.e.a. overgenomen van de rijnhal-site


    tot ziens mvg Rene
     

Deel Deze Pagina