Johnny,
Zowel de Victoria als de hier getoonde machine zijn mij redelijk bekend en weet er dus wel een beetje, maar niet alles van.
De Victoria heb ik een aantal jaren geleden nieuw gebouwd en heb daar niet de door jou getoonde, maar een machine van Regner in staan.
Behalve de Victoria heb ik ook de Patricia - een vroegere telg uit de Krick familie en die inmiddels al jaren uit hun leveringsprogramma is - en daar staat wel de door jou getoonde machine in.
De Patricia heb ik overigens niet zelf gebouwd maar ooit van iemand overgenomen en gerenoveerd.
Jouw machine ken ik dus wel een heel klein beetje, deze en een aantal sterk gelijkende varianten zijn ooit door Wilesco gebouwd en vervolgens onder verschillende namen als Krick, Graupner en misschien nog wel meer, op de markt gebracht.
De extra componenten waar jij je vragen over hebt, kan ik niet zeggen dat ik deze ooit eerder in combinatie met deze machine gezien heb, ook niet op plaatjes van andere schepen of eigenaren daarvan.
Misschien was het een aanvullingssetje wat er tegen meerprijs bij te bestellen was en dat dat door veel mensen niet gedaan is

.
Los daarvan denk ik ze wel te (her)kennen en is nr.1 een condensorvat, nr. 2 een smeerpotje / olienevellaar en nr. 3 (lastig te zien) zou een (extra) stoomtoevoerregelaar kunnen zijn.
De nr. 4 en 5 zijn lastig te zien, maar zullen hier ongetwijfeld ook ergens bij horen.
De nr. 2 zit min of meer al standaard en als een verkleinde uitvoering op je machine (de schroefjes naast elke cilinder).
De nr. 3 zit als het goed is als ventielenblok tussen je cilinders in, maar is op jouw foto, omdat het over de achterzijde daarvan gaat, niet te zien of met zekerheid te zeggen.
De nr. 1 zit niet standaard op of bij deze machine en blaast daardoor zijn afgewerkte stoom met afgewerkte olie het water of de buitenlucht in.
Dat laatste is overigens best wel minimaal, maar zou je er ooit - bijvoorbeeld tijdens een vaardemo - mee in een publiek zwembad varen, zal de dienstdoende badmeester dit zeker niet waarderen

.
Mocht je straks zover zijn dat je vuur onder je ketel gaat opstoken, wees erop bedacht - en zo staan ze volgens mij op meerdere Duitse en Engelse fora bekend - dat deze machines erg brandgevoelig zijn
(ik spreek hierbij ook uit een stukje eigen ervaring
).
Ergens heb ik eens op een Duits forum gelezen dat dit de reden zou kunnen zijn dat er nog maar zo weinig van deze machines en bijbehorende schepen over of terug te vinden zijn.
Ik heb hier een paar linkjes die je mogelijk wel aan zullen spreken en waar je misschien eens op je gemak doorheen kan bladeren.
https://www.modelbouwforum.nl/threads/brand-aan-boord-van-de-old-lady-en-hoe-nu-verder.233550/
https://www.modelbouwforum.nl/threads/bouwverslag-steamlaunch-victoria.235226/
Over schepen en bijbehorende machines als deze, is hier nog niet zo heel veel geschreven, dus een verslagje is altijd leuk

.
Groet en succes met de verdere bouw,
Bert