Stoomsleepboot Maarten

Hallo Koen.

Wat ik op de romp heb gesmeerd is schoolbordenverf van Flexa.

Hierbij nog een foto van de Maarten tijdens de "Modelbouw expositie" te Nieuw Beijerland.
Ik had daar het geluk een paar mede forumleden in levende lijve te ontmoeten. :) :)

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Hoi jan

Daar heb ik wel eens aan zitten denken om schoolbord verf op mijn romp te zetten. Want het is een vrij harde verf. Maar ik ben bang als je er een krasje op krijgt dat het dat een beetje wit uitslaat.

Hoi Frederik

Dat is ook een probleem met deze verf. Mijn vrouw gebruikt deze verf ook. En deze verf is dan moeilijk uit te strijken en blijf je dan altijd zien.

Heren,

Is de zwarte grondverf van Werdol niet een idee, dat heb ik er opgesmeerd, dat strijkt goed en is ook nog goed bij te plekken. Ik heb er 3 lagen opzitten en is nog altijd goed.

Verder vindt ik de sleepboot ontzettend mooi uitzien. wat een werk zit er al in.

Het is nog lang niet af maar hierbij kan ik de eerste foto's laten zien van de machinekamerkappen. Het hoekmetaal komt vast op het dek en de rest wordt met boutjes aan het hoekmetaal vastgezet.

full

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Koentje je snapt het niet ! Er komen nog luiken op!

En ik geloof als dat jij het even ook niet snap Brandaris :mrgreen:
Luiken liggen op de denneboom van een vrachtschip:confused:
Om de ruimen dicht te maken he.
En de luiken die jij bedoeld dat zijn LICHTKAPPEN
voor in dit geval Machinekamer
;)
mvg
Frederik:D :D :D

Als ik het goed heb wordt de "machinekamer kappen" ook wel de "koekoek" genoemd.

Je heb de klepel wel gehoord John;) ;) ;)
Maar de koekoek is de lichtkap op een roef kombuis
Maar de moderne tegen woordig heten anders en dat weet ik nu even niet
Ik meende gewoon Lichtkap
mvg
Frederik :D :D
ps in belgie noemen ze het een Klavaar als ik het goed heb

Laatst bewerkt:
Hoi jan,

Ziet er goed uit!

Voor mijn opduwer ben ik inspireert door de kleur stelling die de maarten ook heeft.
Alleen de roef word wit met groen.

Ik blijf je volgen!

@ Koen.

Ik ben benieuwd, als je zover bent zien we de foto's wel. In ieder geval succes.

Hopelijk verveel ik er nog niemand mee want ik ben weer een stukje gevorderd. Het achterste luik op de koelkast is gemaakt en geplaatst. Op het voorste luik heb ik het naamplankje toegevoegd. Dit is in werkelijkheid ook van metaal. Als laatste staat nu ook het afsluiterhandwiel er op.

full

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Back