Stoomsleepboot Maarten

Maarten

Luitjes,

geen nood .... volgens mij weet Jan allang welke hij dan gaat maken, hoop ik, denk ik, kijk ik naar uit .......

Dat is toch zo Jan, hè ................ dat je de opvolger al weet?

Voorlopig hoef ik me nog geen zorgen te maken over wat ik wil bouwen als de Maarten af is. Daarvoor is er nog teveel te doen hoewel ik deze winter wel aardig ben opgeschoten. Voor na de Maarten heb ik inderdaad ideeën genoeg. Eerst wil ik een model maken van de machine die tot eind 2008 nog in de Goethe stond. Een model van de Dordrecht 20, waarop ik heb gevaren, lijkt me ook wel wat en een horizontale kleppenmachine staat ook nog op mijn lijstje.
Vanavond heb ik nog een boormal gemaakt voor de bevestiging van de schuifdeuren aan de zijkant van de koelkast. Met een beetje geluk kan ik die dan nog bevestigen voor de tentoonstelling in Loon op Zand.

full

Kachelpijp gemaakt en gemonteerd.

full

full

Allemaal weer bedankt voor de belangstelling en positieve reacties.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Hallo Jan ,

Het is om van te gaan kwijlen .
Wat is dat een mooie boot aan het worden .
Ga zo door , we zullen er geen genoeg van krijgen .

Mvg Hans

De gaten voor de bevestiging van de geleiders voor de schuifdeur aan de bakboordkant van de koelkast zijn geboord en de geleiders erop geschroefd om te passen. Ik bevestig deze geleiders d.m.v. boutjes omdat ik niet het risico wil lopen dat het sleufje dicht komt te zitten met lijm. Als het handgreepje op het deurtje is gemonteerd kan alles er definitief op en de uiteinden van de draadeinden afgeslepen worden.

full

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Bedankt Baggeraar.

Het afslijpen van de draadeinden zoals ik eerder schreef leek me, toen het zover was, toch niet zo'n goed idee. Als je maar even uitschiet heb je schade. Daarom heb ik een hulpstuk gemaakt om de boutjes ( M 1,2 ) te kunnen inkorten tot 1,3 mm. De 0,1 mm die er vervolgens nog doorheen kwam met waterproef schuurpapier eraf geschuurd.

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Op de foto mijn stoomplant en de Maarten op de door Stoomgroep Zuid georganiseerde stoomdag te Loon op Zand. We hebben weer een gezellige dag gehad en veel moois gezien.

full

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Hoi Jan,

ik was daar ook een kijkje gaan nemen !!!
Heb ook even je pracht exemplaar mogen aanschouwen.:roll::roll:
Het zag er heel netjes uit man.:thumbsup:
Ik ben benieuwd als het een tochtje gaat maken.
Het toch ook de bedoeling neem ik aan?
In de club waar ik lid van bij zijn ook een paar met stoomschepen.
Het is een must om te zien, zij waren trouwens ook daar aanwezig.( vaargroep Turnhout ):offtopic:
In ieder geval nog veel bouw en zeker ook veel vaar plezier !!!!! ;);)

Voorjaarsstoomdag Loon op Zand.

Hoi John.

Ik heb ook de modellen van vaargroep Turnhout bekeken en die zien er ook heel goed uit. :thumbsup: Doordat je op zo'n dag behoorlijk aan de praat gehouden wordt gun ik mezelf meestal te weinig tijd om rond te kijken. Ik wil de Maarten helemaal functioneel maken maar ik denk niet dat ik er ook mee ga varen. ( over die beslissing hoef ik me voorlopig nog niet druk te maken ) Ik wens jullie ook veel bouw en vaar plezier en hierbij enkele foto's van vaargroep Turnhout.

full

full

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Hoi Jan,

leuk dat je een paar foto's er bij hebt geplaatst.
Telenet Foto - Loon op Zand - Share your online photo albums - unlimited storage - upload photos - digital photography hier heb ik er ook nog een paar geplaatst.
Maar ik lees dat jij net als onze collega's ook heel wat te vertellen hebt gehad!;)
Naar verluid was het bij hun ook niets anders.
Mocht je met pinsteren nog niets te doen hebben???
Heb ik voor jou misschien iets, wij zijn al vele jaren aanwezig op de jaarlijkse stadsparkfeesten.
Dit op de zon. en maandag, maar er is meer uiteraard onze stoomtreincollega's laten dan samen met anders clubs het beste zien.
Voor meer info zie hier: Stoomgroep Turnhout vzw

Nog veel bouw plezier,

grtjs John

Hallo John.

Je hebt mooie foto's gemaakt in Loon op Zand.
Met pinksteren ben ik niet vrij dus naar Turnhout zit er dit jaar niet in. Ik ben daar in 2001 geweest en heb toen deze foto's van een mooie sleepboot gemaakt. Ook de treinen liefhebbers hebben het in Turnhout goed voor elkaar.

full

full

Stoomsleepboot Essen.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik rond alle resterende patrijspoortjes de klinknageltjes gemonteerd. Daarmee komt langzamerhand weer een einde aan mijn modelbouwseizoen.

full

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik rond alle resterende patrijspoortjes de klinknageltjes gemonteerd. Daarmee komt langzamerhand weer een einde aan mijn modelbouwseizoen.
Groeten, Jan.

Je geef toch niet de pijp aan Maarten he Jan ???? :mrgreen::mrgreen:

Ik snap wat je bedoeld, de grote zomerstop breekt aan .

ziet er weer netjes uit hoor schitterend !

groeten, Brandaris

Back