storing bij gas geven

Hallo, gisteren heb ik met een SkyHawk met daaraan een camera bevestigd gevlogen. Tijdens gas geven trilt het beeld behoorlijk, met het gas eraf is het beeld prima. Ik zie overal filmpje met onboard camera's en die zien er goed uit, trillen niet etc. Doe ik iets verkeerd of heb ik een speciale camera nodig? Ik heb het gefilmd met een Sony Vivaz (had ik nog in de kast liggen). Deze filmt in 720 HD. Ik heb een filmpje op youtube gezet, van 3.08- 3.15 min. kun je zien wat ik bedoel. YouTube - p9MmTt4AF64[/media] - SkyHawk met onboard cam Heb het ook nog geprobeerd op een Twinstar 2 met brushless motoren maar dat geeft precies het zelfde resultaat. De props zijn allen prima gebalanceerd.
Wie helpt me verder of heeft tips?

Laatst bewerkt door een moderator:
Licht toch echt aan de trillingen. Blijkbaar gaat de camera heel slecht om met het rolling shutter effect (google voor meer info) Hierdoor krijg je de wiebel beelden. Ik denk dat de camera gewoon te langzaam refresht. Hierdoor beweegt de sensor een stuk voordat hij onder aan is. De sensor leest namelijk van boven naar beneden

Hallo, gisteren heb ik met een SkyHawk met daaraan een camera bevestigd gevlogen. Tijdens gas geven trilt het beeld behoorlijk, met het gas eraf is het beeld prima. Ik zie overal filmpje met onboard camera's en die zien er goed uit, trillen niet etc. Doe ik iets verkeerd of heb ik een speciale camera nodig? Ik heb het gefilmd met een Sony Vivaz (had ik nog in de kast liggen). Deze filmt in 720 HD. Ik heb een filmpje op youtube gezet, van 3.08- 3.15 min. kun je zien wat ik bedoel. YouTube - p9MmTt4AF64[/media] - SkyHawk met onboard cam Heb het ook nog geprobeerd op een Twinstar 2 met brushless motoren maar dat geeft precies het zelfde resultaat. De props zijn allen prima gebalanceerd.
Wie helpt me verder of heeft tips?

Maf, Als het weg is met de motor uit zit het toch echt in de motor.
Slechte ophanging oid?
Andere prop proberen , welke zit erop?

vlieg zelf ook met een twinstar en met enige aandacht trilt deze nagenoeg niet...

Heb het opgezocht via Google, je hebt gelijk het is het rolling shutter effect. Jammer dan is de camera niet echt geschikt voor op het toestel. Alleen met het gas eraf is het wel prima, dus voorlopig dan maar zo.

Maf, Als het weg is met de motor uit zit het toch echt in de motor.
Slechte ophanging oid?
Andere prop proberen , welke zit erop?

vlieg zelf ook met een twinstar en met enige aandacht trilt deze nagenoeg niet...

motor zit prima vast. Er zitten APC 203x203 op (Twinstar2) De Skyhawk heb ik ff niet bij de hand.

Ik weet het, het is een eind weg, maar morgen hebben we een FPV meeting....
Was een leuke kans geweest.
Ikzelf woon in Purmerend.
Je zou een keer kunnen vliegen met mijn Kodak b.v.

Gisteren was het een prachtige avond om te vliegen. Dus ben weer met de camera gaan experimenteren. Had nu twee stukjes schuim tussen de romp en de camera geschoven. Het resultaat is nu veel beter. Met gas geven geen trillende beelden meer alleen wanneer het gas dicht ging even een seconde wat trilling, maar daar valt mee te leven. Dit is dus eigenlijk wel opgelost zo. Vandaag weer zo'n prachtige dag, gaan maar eens mooie beelden proberen te schieten.

een linkje naar het filmpje van gisteren (06-05-2011)
[media=youtube]1pGinhKk3O4[/media]

Back