Storing bij MVCMN , 2x Kist bijna gecrashet

Discussie in 'F5J' gestart door wnieuwhof, 9 nov 2020.

  1. wnieuwhof

    wnieuwhof

    Lid geworden:
    24 mei 2013
    Berichten:
    104
    Bij een F5J training vanmiddag kregen 2 F5J vliegers tegelijk storing , gelukkig zijn we er beide zonder schade vanaf gekomen , maar wel geschrokken . We vlogen op ongeveer 150 hoogte in de lijn van de zendmast
    bij Lopik en een straalzender die bij Starbucks bij De Meern . We vermoeden dat het iets met een beam te maken heeft die daar loopt , vreemde is dat we 100 meter lager pas controle kregen op de kist.
    Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ? We hebben in het verleden wel eens meer van dit soort klachten gehad. Omdat de meeste piloten niet zo ver wegvliegen heeft daar niemand last van.
    Is dit te meten ? , kun je achterhalen wat voor straal ze daar zenden ? Ik vlieg met FrSky en mijn vliegmaat met Futaba.
    Hoor graag als iemand daar iets zinvols over kan zeggen.

    Mvrgr Wim.
     
  2. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ik heb het meerdere keren gezien met voornamelijk Spektrum.
    De gemeente heeft een straalverbinding naar de gevangenis, het straaltraject ligt iets buiten ons veld. Wanneer die persoon met betreffende zender daar doorheen vloog ging het fout. Opm: het was Chinees spul wat in de kist zat.
    Andere merken heb ik nooit kunnen betrappen op deze storing.
    We hebben het nog met andere merken gecheckt maar hebben het niet na kunnen bootsen.
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.883
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Als er een bezette frequentie is dan zou het systeem, Frsky, Futaba of wat dan ook, moeten hoppen naar een vrij kanaal.
    Wat met "normale" systemen, dus in de MHz band wel kon was een signaal erheen sturen dat zo sterk was dat ie de ontvangst platgooit.
    Dat hebben we vroeger ook wel gedaan met concurrenten radiopiraten.
    Maar dat was niet digitaal.
    In theorie zou het met onze besturingssystemen niet moeten kunnen.
    Misschien dat @Corrien er iets over kan zeggen, die weet het beter dan ik.

    GJ
     

Deel Deze Pagina