Storing met borstelloos in PC-7

Heren,

graag jullie advies voor de volgende storing's oplossing welke ik moment onder vind in mijn nieuwe PC-7

Ik heb 60meter reikwijdte in het toestel met ingeschoven echter zodra de motor wordt aangezet beginnen alle roeren te klapperen. het lijkt wel of er uit de motor een hoop ruis richting de de ontvanger wordt gestuurd.

in het toestel zit de volgende configuratie
turnigy 36-42c 1100kv.
Hobbyking 50A ESC
3S2p 2200 turnigy lipo 20c
turnigy Ubex 5a met ferrietkern
2 x hitec hs81's
2 x gws servo park op hoogte en richting.

tx kristal is inmiddels uitgewisseld als ook de de ontvangerkristal ontvanger was eerst een Mulitplex pico 5/6 later voor een grotere futaba r149 bracht iets meer bereik maar niet veel

motor en regelaar zitten onder de motor kap. regelaar zit achter de cockpit.

met andere toestellen geen issue.

ik ben even het nu even kwijt waar nog te zoeken. graag jullie adies

Hoi
Is die 50A regelaar zo'n super simple? daar heb ik op 35mhz ook best veel storing mee gehad. Wat wel hielp was de regelaar en bekabeling van de regelaar naar de motor in aluminiumfolie te wikkelen.
Een elektro motor stoort trouwens het meest met half gas, dus bij een range test is het handig om dat met half gas te testen.

Jan-Willem

edit: kijk ook eens naar deze post: [post29]

Laatst bewerkt door een moderator:
zit het nog even te overdenken en vind het toch vreemd

van een systeem met een BEC systeem kan ik dat begrijpen dat er ruis terug zou kunnen komen maar dit is een opto systeem en het signaalvoerend gedeelte zou middels een optpcoupler geisoleerd moeten zijn van het spanningvoerende gedeelte.....

Er staat me iets bij dat de Super simple geen OPTO is, maar gewoon geen BEC heeeft. Oftewel er is wel een galvanische verbinding tussen regelaar en accu.
Zowieso zou je het effect van een eventuele opto via de Ubec teniet doen, die legt een verbinding tussen accu en ontvanger.
Probeer het eens met 1 accu voor de regelaar motor, en 1 accu voor de Ubec. Asl je bereik dramatisch beter is weet je dat je een aparte ontvanger accu nodig hebt.

Groet,
Gerben

Zestig meter bereik met ingeschoven antenne? Dat is best veel. Werkt het op 30 meter allemaal wel goed??? Met 35 Mhz apparatuur heb ik nooit verder dan 30 meter afstand aangehouden voor een reikwijdtetest met ingeschoven antenne.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van het gebruik van BEC systemen. Gebruik het liefst een ESC met optocoupler en een aparte ontvangeraccu.

Laatst bewerkt:
Zestig meter bereik met ingeschoven antenne? Dat is best veel. Werkt het op 30 meter allemaal wel goed??? Met 35 Mhz apparatuur
.

jup daarom wordt ik er nu ook zo zout van / 60 meter gaat hardstikke goed zolang de motor maar niet aangaat. tevens is het bereik met uitgeschoven antenne bij 100 meter de max... staat te klapperen als een gek

goed zojuist zijn er wat harde niet nette woorden gevallen hier in het hobby hok

tijdens het uitbouwen ben ik volgens mij achter een grote beginnersfout gekomen die ik heb gemaakt..... als je een esc met een mooi koelelement monteerd moet je die niet met het koellichaam tegen 2 poten van de aluminium motormount monteren...

grrrrrrr............PRUTSER!

Back