Storing met een ZG20

Hallo,

Laatst is de Ontsteking van mijn ZG20 overleden, en ik heb hiervoor een nieuwe ontsteking bij HK gekocht.

Ziet er heel goed uit, alleen ff de bougie dop vervangen en alles past.

Maar nadat ik alles had ingebouwd en de kist wou starten begon het probleem.

Bij iedere keer als ik bij het ontsteekpunt aankom, dan geeft mijn throttle servo een tik. En na een tijdje sloeg de motor aan en gaf de throttle servo direct volgas, en alle andere servo's doken vol een hoek in en reageerde totaal niet meer op input.

Nu heb ik al een aantal avonden zitten knutselen maar ik krijg het niet opgelost, Alles is voor zover gewoon netjes aangesloten zoals het moet, en als ik de bougie naast de kist neerleg (wel aangesloten op de bougiedop) en dan ronddraai dan vonkt hij mooi en heb ik nergens last van. Maar op het moment dat ik de bougie in het motorblok draai, krijg ik dezelfde storing weer.

Ik heb voor zover ik weet alles gedaan, maar ik krijg het er niet uit, ook het motorblok helemaal losgehaald en 1m naast de kist gelegd, zodat er geen enkele verbinding meer is tussen ontvanger + servo's en de motor, en zelfs dan nog heb ik de storing.

Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen ?

Alvast bedankt!

Gr Michael

Zo te lezen heb je er al veel aan gedaan en ik kan je niet echt helpen maar als ik het zo lees zit het hem toch in die nieuwe onsteking lijkt me. Die geeft ergens een "tik" af waar de rest op reageerd. Moet haast wel als je er met de oude ontsteking geen last van hebt gehad.

Wat je zou kunnen doen is om ergens een originele ontsteking te krijgen om te proberen of je probleem dan nog aanwezig is. Is het dan weg weet je genoeg. Ik heb trouwens wel eens gelezen dat die hobbieking ontstekingen niet per defintie slecht zijn.

Marc

Het lijkt erop dat je aarding niet goed is, of niet constant genoeg. Verbind de mantel van de kabel eens goed met je motor.

Mmmh. Het lijkt er toch op dat je ontvanger storing krijgt als de ontsteking werkt. Aparte accu's? draden goed uitelkaar?

Ben er bijna zeker van dat het de bougie dop is . :D

En dat daarom ook de orginale het niet meer wou doen .

Mvg Johan

ps: heb niet voor niks de doppen op voorraad liggen

Ja heb voor de radio en de ontsteking ieder een apparte accu. En draden heb ik dik 1m uit elkaar gehad, maar bleek ook niet te werken.

Het kan natuurlijk ook dat de oude kapot is gegaan omdat de dop niet goed meer was / is. Verklaart het wel.

Lastig. Als hij doorslaat kan je dat niet meten zonder de juiste aparatuur. Meet hem eens door met een multimeter, en kijk goed of er geen scheuren of vuil, zoals olie in zit.

Volgens mij ben ik eruit. Het lag dus totaal niet aan de dop. De orginele ontsteking is ook daadwerkelijk defect, en daarbij komt nog dat ik een ''kapotte'' ontsteking heb ontvangen vanuit HK. Als ik namelijk de bougie dop eraf haal, en de zilveren mantel van mijn witte kabel afhaal, en dus alleen de kern, en kunststof mantel overhoud. En daarna draai aan mijn motor, komen er vanaf de binnenkant van mijn ontsteking allemaal vonken naar buiten geschoten die over de kunststof kabel schieten.

Ik denk dat ik dus gewoon een maandag ochtend modelletje heb, en er gewoon pech mee heb. Jammer.

Weet iemand of de ontsteking van een DLE55 werkt op een ZG20 ?

Dat is normaal dat de ontsteking ontlaat via de print als er geen dop op zit en hij de vonk via de bougie niet kwijt kan .

Zonder de dop er op laten ontsteken kunnen veel printen niet hebben .
De electronica op de print kan er schlecht tegen.

Mvg Johan

Eindelijk! Ik heb een nieuwe ontsteking gevonden die het wel doet! En dat voor een schijn bedrag van de orginele ontsteking :D Hij loopt perfect!

Back