storing met zender

goede dag ik heb twee trucks de eene is een
scania tamiya en een
globerliner tamiya
nu de globerliner zit een twee kanaals zender in maar nu doe ie
alleen de stuur biberen uit ze eigen en af en toe gas heel even
nu weet ik niet meer wat dit is jullie wel
dan hoor ik het graag alvast bedankt

Ik neem aan dat je probeert te vertellen dat je twee trucks hebt. Een van die twee werkt goed, de ander niet. In die niet goed werkende truck zit een 2 kanaals ontvanger.

Als dat het is, kunnen we de zender dus even als oorzaak uitsluiten. Zit in de ontvanger in de truck die niet werkt, wel het juiste kristal?

Off-topic:
Je hebt mensen die goed kunnen rekenen, mensen die goed zijn in talen, mensen die goed zijn in sport.
Het kan zelfs zo zijn dat er mensen zijn die goed zijn in 1 van bovenstaand maar om wat voor een reden dan ook (wellicht is NL niet zijn moers-taal) wat minder goed in de Nederlandsche taal qua grammatica etc..
Zo heeft iedereen zijn goede en minder goede eigenschappen.
Dus ja...............trek je plan.

Aangezien we niet op een taalclub zitten lijkt het er duidelijk op dat de *zender om wat voor een ook reden stoort* overbrenging van het signaal tussen zender en ontvanger is verstoord en/of dat er externe stoorsignalen hiertoe debiet zijn.

-Is dit spontaan gekomen?
-Is alles goed opgeladen?
-Zit alles goed aangesloten?

Gr.

Laatst bewerkt:
Er zijn 3 mogelijkheden:
1)- de zender heeft een rotte potmeter in de stuurknuppel.
2)- de servo heeft een beroerde potmeter.
3)- de voeding van de ontvanger is niet stabiel (bijv. 4 gewone batterijen in een batterijhouder).

Wissel stuur en gas eens om op de ontvanger. Uiteraard is het niet de bedoeling om zo te gaan rijden, want gas geven met het stuur en sturen met de gasknuppel is wel heeeel erg lastig. Zet de vrachtwagen met de aandrijfwielen van de grond, zodat je op je gemak kunt testen.

Bibbert de stuurservo nu niet meer? Kijk dan eens, wat de snelheidsregelaar nu doet. Doet die nu vervelend? Dan is de potmeter van de stuurknuppel de boosdoener.
Bibbert de stuurservo nu nog steeds? Zo ja, dan mankeert er óf wat aan de servo óf aan de ontvangervoeding. Welke van de twee is op afstand niet te beoordelen. Waarmee wordt de ontvanger gevoed? Via het bec-systeem van de regelaar of met een ontvangeraccu of met een batterijbox met losse cellen?

Als je merk en type v/d zenderset opgeeft en bij benadering de leeftijd daarvan, weet ik of er problemen bekend zijn met deze set.

Back