Aankondiging Storing modelbouwforum verholpen

Discussie in 'MBF Nieuws' gestart door Olaf Wevers, 28 apr 2019.

1. Olaf Wevers

Olaf Wevers Administrator Moderator team

Lid geworden:
    15 mei 2018
    Menig gebruiker had het al in de gaten natuurlijk dat het forum niet werkte. Na contact gehad te hebben met de hosting partij bleek gisteren een stroomstoring in het datacentrum te zijn geweest waar de noodvoorziening niet geactiveerd werd en alle servers aldaar down gingen wat resulteerde dat er wat problemen waren na het opstarten van de servers waaronder onze server.
    Als het goed is draait alles weer en wordt het nog even in de gaten gehouden.

Zie onderstaand verhaal voor info

Storing datacenter Nedzone 28 april rond 22:30.

Gisterenavond was er een stroomstoring bij de netbeheerder. Hierdoor zaten alle servers gehost bij Nedzone zonder stroom.
    Door een falende schakelaar ging de backup noodstroomvoorziening niet aan. Dit probleem is ter plekke opgelost door de installateurs.

Als gevolg van de stroomstoring waren alle servers onbereikbaar. Nadat de stroomvoorziening hersteld was, kwamen de meeste servers zonder problemen terug.
    Een beperkt aantal hadden problemen; hier zijn technici met man en macht bezig geweest om dit te herstellen. Inmiddels moeten alle servers weer gewoon functioneren.

Laatst bewerkt: 28 apr 2019
    Pingu57, renetl50, Arnold 85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Alpha21

Alpha21

Lid geworden:
    29 okt 2010
    Hi, alle te koop items van voor Mei 2019 lijken verdwenen?

3. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Het probleem is dat veel wel verkocht wordt maar men geen moeite neemt om aan te geven dat de advertentie verwijderd mag worden. Regelmatig wordt er opgeschoond om vervuiling tegen te gaan, als je vindt dat je onrecht is aangedaan plaats je gewoon weer een nieuwe advertentie.

4. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Iets wat 2 maanden al te koop staat heeft een redelijke kans al verkocht te zijn, Veel wat hier staat wordt ook op Marktplaats en in te koop Facebook groepen geplempt Maar als je op zoek bent naar zo'n zender kan je inderdaad een gevraagd item plaatsen.

5. Olaf Wevers

Lid geworden:
    15 mei 2018
    Er was een notificatie bij ons binnen met het advies een bepaalde service meteen van een update te voorzien, dit heb ik zojuist uitgevoerd...
    Echter had ik niet in de gaten dat deze meteen een mysql update ging uitvoeren hierbij werd eerst een dump gemaakt van de MBF database :) deze is maar iets van 6 Gb daar had de server even moeite mee..

Vandaar dat het forum even onbereikbaar was en een storing gaf.

Olaf

6. MadRay66

MadRay66

Lid geworden:
    10 feb 2011
    De modelbouwforum app is uit de Google playstore verdwenen. Kan dit kloppen ?

7. Olaf Wevers

Lid geworden:
    15 mei 2018
    Er is wel een app in de Appstore van Apple, ik was juist bezig om de app in de Google playstore te krijgen wat nogal lastig is.. Dat hij verdwenen is lijkt mij vreemd als hij er nog niet in heeft gestaan.

8. Arnold 85

Arnold 85

Lid geworden:
    14 jul 2015
    Ik zocht ook de app in de Google play store. Niet gevonden.
    Of de app in de Apple store verdwenen is weet ik niet...
    Ik doe het nu zolang via tapatalk.

Het is al ongeveer 2 weken geleden dat ik gezocht heb naar de app, na het resetten van m'n telefoon.

Voor die tijd had ik gewoon een app gemaakt door Robert Waanders genaamd "Modelbouwforum". Rechtstreeks te downloaden uit de playstore....

9. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Bij mij is de ap al 2x verdwenen uit mijn telefoon. (samsung) via play store zet ik hem dan opnieuw erop.

10. Arnold 85

Arnold 85

Lid geworden:
    14 jul 2015
    Ik kan de app zelfs niet meer vinden in de play store.....

11. Olaf Wevers

Lid geworden:
    15 mei 2018
    Google stelt tegenwoordig strenge eisen en Tapatalk ondersteunt geen nieuwe branded app meer voor de playstore alleen nog bestaande, echter kan ik de branded van de MBF ook niet vinden... Ik ben dit aan het uitzoeken.

12. Edge

Edge

Lid geworden:
    3 sep 2017
    Arnold 85 vindt dit leuk.
  13. Bruno van Hoek

Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    Mijn telefoon gebruik ik alleen voor nood op internet (via WiFi) en dan heel makkelijk:
    Firefox installeren, naar www.modelbouwforum.nl gaan, bookmarken en klaar.
    Ik snap dat gedoe met die app's niet.
    Bovendien zetten ze er ook nog eens zo'n irritante reclame onder.

Sent from my HP notebook using Mozilla Firefox

Deel Deze Pagina