storing of iets dergelijks?

vloog!

alles ging terug perfect,voor zover een zoom perfect is dan(vooral die staart)
in elk geval geen storingen meer.
tot er plots een garage poort in de weg stapte! :oops:

de schade valt nogal mee, ik heb alles nog in reseve liggen

maar nu hij toch uiteen is zou het intressant zijn om de staart te voorzien van een riem?
ik lees op dit forum dat er toch wel enkele zijn die hem er op hebben maar wat is nu het resultaat? is het een verbetering of gewoon nog steeds een ramp?

nu ben ik ook aan het twijfelen over het tandwiel op de motor.
nu zit een 9tand op.
is het nu beter om er een kleiner op te zetten en de gas curve te verhogen zodat de motor sneller draaid.
of beter omgekeerd met iets trager motor toerental
de toeren op de kop uiteraard het zelfde in beide gevallen.
en ook even de staart buiten beschouwing te laten die kan ik voorzien van een groter tandwiel indien nodig.

met als bedoeling er het meeste power uit te halen.

mvg

Wat die staartriem betreft kan ik niet helpen. Misschien dat nog iemand met een zoom reageerd.

Welk tandwiel je moet nemen ligt aan de manier waarop je met de heli wilt vliegen. Als je echt het onderste uit de kan wil halen zou ik er een kleiner tandwiel op zetten zodat de motor meer toeren moet maken om het zelfde toerental op de kop te krijgen. Wil je echter gewoon leuk met de heli rondvliegen, terwijl je toch de meeste figuren kunt maken, dan geef ik er de voorkeur aan om een grotor tandwiel te kiezen. Ik heb ervaren dat je dan minder stroom verbruikt en dus ook een langere vliegduur krijgt. De regelaar heeft dan ook meer om bij te regelen dus ook als de accu bijna leeg is heb je nog het zelfde toerental. De motor moet het grotere tandwiel natuurlijk wel gemakkelijk aankunnen.

tieske

het is al eventjes geleden dat er hier nog over de zoom gesproken is denk ik. daar kom ik dan weer mee af :roll:

bedankt voor het antwoord over dat tandwiel. dat was dus perfect wat ik moest weten. ik zal hem dan voorlopig maar zonder riem in elkaar zetten en nog wat verder zoeken naar commentaren over die riem.

mvg

Back