storing op AFPD

Vrienden,de laatste dagen heb ik een eigenaardig fenomeen op de AFPD. Om onverklaarbare redenen krijg in storing op de throttle en het hoogteroer van mijn modellen. Ik heb niets gewijzigd aan de instelling. Is er iemand bekend hiermee?Jo

Dat lijkt me een leuke april grap. Mss is er nog iemand in de straat me dezelde versie :) :)
Of een virus ?

FF serieus terug. Mogelijk is het een slecht contact ergens in de bekabeling. Heb je het ook als je bv in FMS vliegt/test. Of erger in real life want dan is een probleem in je zender.

TM

Dat lijkt me een leuke april grap. Mss is er nog iemand in de straat me dezelde versie :) :)
Of een virus ?

FF serieus terug. Mogelijk is het een slecht contact ergens in de bekabeling. Heb je het ook als je bv in FMS vliegt/test. Of erger in real life want dan is een probleem in je zender.

TM

Neen, in real life geen probleem met deze zender. Ik zal eens checken of ie het met FMS ook doet.

tijd voor een 2,4GHz update.... ;)

Als het maar in 1 programma zit, zou ik het daarin zoeken. (misschien opnieuw installeren, als je er in de instellingen niet uitkomt)

Als het dat niet is, lijkt het me toch echt in de zender te zitten. Omdat het maar op 2 kanalen is.

Ik heb hier ook wel eens last van en volgens mij zit dit gewoon in de driver software > hardware combinatie, het zijn bij mij geen grote tikken waardoor ik ze wel zie maar verder geen probleem ondervind.

Waarom denk ik dit: ik heb namelijk het zelfde probleem met ppjoy met twee verschillende zenders en met de MFTech USB wired en met ontvanger op de MFtech.

Ik heb een assus mobo btw,

Bart,

Er zijn enkele zendertypen, die problemen leveren met sommige simulatoren. Daar hoort de DX7 in ieder geval niet bij. De Terra Top zou nog kunnen als daarin een origineel l/s module zit.

De FF9 is de zender, die het meeste problemen levert met simulatoren. Dit komt door het spoeltje, dat in de massa-aansluiting van de 6polige plug is opgenomen. Voor leraar-leerling bedrijf is dit spoeltje echt nodig, voor simulatorgebruik is het overbodig.

Als je wat vertrouwd bent met elektronica kun je dit spoeltje overbruggen en anders moet je dit even laten doen. Op de 6polige plug is middenboven de massa. Deze aansluiting is verbonden met een blauw spoeltje, waarvan er meerdere in de zender zitten. Het zijn blauwe knobbeltje met een bruine en een zwarte stip er op. Als je dit spoeltje bekijkt, zie je dat het met zijn andere pootje aan het massavlak zit, waarop de accusteker-min is aangesloten. Dit spoeltje met één adertje uit een servosnoer overbruggen.

Jan, ik ga me er echt niet aan wagen om aan de zender te prutsen. Daar voel ik me niet zeker genoeg voor, ondanks je duidelijke uitleg. In afwachting dat de zender nog eens jouw kant uit komt zal ik wel simmen met mijn FJS-siemens gamebird.

Back