storing op hek rotor t-rex xl v2

• Topicstarter Topicstarter Gert-Jan 1975
  • Startdatum Startdatum
G

Gert-Jan 1975

Guest
al een tijd heb ik een zeer ititante storing op hek bij de trex xl v2
De hek rotor begint plots na een 5 minuten vliegen te haperen of doet helemaal niet meer, ik heb sterk het gevoel dat het storing is.
inmiddels heb ik van alles geprobeerd maar niets lijkt te helpen en ben het sluitelen nu wel zat, hij mag ook wel eens heel blijven voor de verandering.

Set up is :
zender ff9 fatuba
giro GY 401 fatuba
hek servo robbe FS 61 BB speed
nick, rol, pitch servo's fatuba 3107
ontvanger fatuba pcm R149DP
Motor align 450
regelaar castle 60 A
accu lipo 2200 mah

Draden liggen zeveel mogelijk geschijden van elkaar en geen kleuwens en spoelen.

ontvanger achterin de heli regelaar voor onder accu erboven

Dit allen in een carbon ccpm frame

Niets schijn te helpen heeft iemand dit probleem ook gehad en het weten op te lossen daan graag wat advies.

groeten Gert-Jan :hammer:

Je hebt alleen storing op de staart en dit ook nog eens elke keer na 5 minuten, dat lijkt me sterk.

Misschien raakt je lipo te leeg en is regelaar aan het terug regelen? Dat is iets waar ik me iets meer bij zou kunnen voorstellen. Maar als je een 2200 lipo in 5 minuten leegtrekt dan zit er iets niet goed, of de lipo zit niet vol bij aanvang of het verbruik ligt veel te hoog.

Misschien moet je het probleem iets beter omschrijven, je verliest plotseling de controle over de staart?

-Slippen de pulley's toevallig niet door?
-Wordt de servo niet te warm omdat er ergens binding is?
-In de hele aansturing zit geen binding en dit heb je met de hand getest door de aansturing los te halen van de servo?

Let wel, gyro is het eerste wat gaat lijden onder een te zwakke spanning en de staart wordt daar natuurlijk het slachtoffer van. Dus lijkt het me idd iets in die richting te zijn zoals Amstel zei.

Maar 5 minuten is idd vrij snel... Keiharde 3D zeker?

Ik heb inderdaad ook aan de accu zitten denken en is ook iets wat ik nog na ga meten.
het is bij geoon gebruik geen extreme vluchten
Pulley slipt niet door en is ook in tact
Wat bdeoel je met binding amstel.

gr gj

Mijn T-rex 450 SE doet ook een beetje raar op zijn staartrotor., ik heb een constante links rechts beweging van +/- 5cm best irri !!!

Alle tips zijn welkom! :wink:

Groeten Ba®t

@Fonziebear:
Als je een 401 hebt kan dat zijn dat je gain te hoog staat, of als je geen digitale serve op de staart hebt dat je iets meer delay moet geven op de 401.
Maar goed, dat is natuurlijk pure speculatie als we niet weten wat je configuratie is.

Ron

Ik heb een 401 met een Futaba S9254 op hek rotor.

Hoorde net ook al van Laurens dat ik de gain moet nakijken, dat ga ik vanavond maar eens doen en kijken of hij dan wel wil stil hangen.

Alvast bedankt

Back