Storing / probleem Schultze Isl 6-330d

• Topicstarter Topicstarter johanb
  • Startdatum Startdatum
J

johanb

Guest
Ik heb een storing in de lader krijg namelijk niet meer dan 201 mA in een accupack van RC2400 mA. Ik laad dan een pack van 7 cellen.
De lader op automatisch gezet (auto L) en dan schijnt hij er na een bepaalde tijd mee uit en staat er MENG in het beeldschermpje en bij het demonteren van de accu zie ik dan dat er 201 mA zijn geladen.....
Ook bij handmatig laden 2.0 Ampere of 1.2 Ampere laad hij steeds 201 mA hoe kan dat.......

Veel te weinig er kan veeeeel meer in!

De lader is ongeveer 8 maanden geleden gekocht en draait op update / programma V8 of zoiets....

Waar gaat het mis? Help me alstublieft uit de brand....

Met vriendelijke groet,

Johan Berends

Bij het instellen van het type accu kan je ook een laadbegrenzing instellen. Deze staat bij jou ingesteld op 200 mAh. In geval van NiCd en NiMh accu's zet ik deze meestal op 99999mAh (onbegrensd).

Paul

Het lijkt er op dat je, al of niet bewust, een te kleine capaciteit hebt opgegeven.
De lader kijkt tijdens het laden naar "hoe de accu gevuld raakt" en zal afslaan bij een bepaalde waarde.
Deze waarde kan hij wel eens over het hoofdzien.
Vandaar de beveiliging om te kijken of de hoeveelheid (in jouw geval die 201mAh) er niet al in zit.

Even opnieuw instellen dus.

Ik wil allen hierbij bedanken die gereageerd hebben op mijn "uiteindelijk" kleine probleempje met de Schultze lader. Als je hem te weinig gebruikt dan kom je er ook niet achter wat "hij" allemaal wel niet kan. Er zitten veel meer beveiligingen op dan ik dacht. Maar met de feedback van jullie en de lader komt het helemaal goed...

Bedankt !!!!

Johan Berends

afb9134.gif

Back