storing pulsen.. bij het simmen

• Topicstarter Topicstarter aviador
  • Startdatum Startdatum
A

aviador

Guest
hallo,

ik vlieg aeroflyprodeluxe met mijn mx-12 en een stereo kabel via smartpropo+ppjoy.
werkt opzich erg goed alleen heb ik elke halve minuut ongeveer wel is een storing,
als ik bijvoorbeeld met een helicopter hover dan schiet hij ineens de grond in, in een keer pitch negatief.
gebeurd met alle kanalen overigens, elke keer weer een ander stuurfuncie.
het kabeltje heb ik niet zelf gesoldeerd, het is gewoon een originele kabel van een geluidsinstallatie.

hebben jullie enig idee hoe dit komt? of hoe dit opgelost kan worden (weerstandje nodig ergens ofzo)?

oscar

op dit moment niet.. maar toen hij in mijn overige kamer stond had ik ook hetzelfde probleem. toen was het stopcontact wel goed geaard.

kan het zijn dat er statische electriciteit op wordt gebouwd? dus dat een weerstandje tussen de 2draden zou helpen?

99,9 % kans dat er een soldering los is in 1 van de connectors.

effe checken zou ik zeggen.
als het aangegoten stekkers zijn )bvvan die 3.5 mm jack plugjes, vervangen.

99% kans dat je je zender op PPM hebt staan en dat er in je kabel geen weerstandje zit.

Zet je zender op PCM en je storing is weg.

hezik zei:
99% kans dat je je zender op PPM hebt staan en dat er in je kabel geen weerstandje zit.
Zet je zender op PCM en je storing is weg.

PCM op een sim?
Tot nu toe moeten ALLE sims via PPM aangestuurd worden. PCM geeft geen bruikbaar signaal.
Tenzij smartpropo heel anders werkt natuurlijk. Is dit zo?

ik heb de zender op pcm (net als smartpropo) en heb al 2soorten conectors gebruikt.
1 originele dus die niet open te maken is, en een zelfgesoldeerde.
beide hebben dezelfde storingen, na een minuut of 2simmen begint het en komt dan steeds vaker voor,
vandaar dan ik denk dat het door opgebouwde spanning gaat.
echter is het nogal onregematig, als een loszittende connector dus.
hij zit via de lijn ingang, direct na de gebruikte uitgangen van de audio.

wrobijns zei:
PCM op een sim?
Tot nu toe moeten ALLE sims via PPM aangestuurd worden. PCM geeft geen bruikbaar signaal.
Tenzij smartpropo heel anders werkt natuurlijk. Is dit zo?

Ja. Smartpropo ondersteund zowel PCM als PPM. Je sluit Smartpropo aan op de line-in of mic ingang van je geluidskaart. Smartpropo maakt verbinding met een virtuele joystick (daar gebruik je ppjoy voor) en op die manier is je zender voor windows een gewonje joystick (je zou er dus ook mee kunnen gamen, enzovoort).

Met PPM heb je dan vaak last van storingen zoals de topicstarter hier omschrijft. Als ik mijn zender (FX-18) op PPM zet heb ik zelfs precies hetzelfde, continu heftige tikken op alle roeren en het wordt erger naarmate de tijd verstrijkt. Met PCM heb ik daar echter geen enkele last van.

@topicstarter:
Hoe ziet het eruit in het calibratievenster? Ik neem aan dat je wel gecalibreerd hebt?

Heb je je zender ook uit en weer aangezet nadat je omgeschakeld was van PPM naar PCM? Ik weet niet of dat voor jouw zender ook van toepassing is, maar de mijne schakelt pas echt om als hij uit- en weer aangezet wordt.

Hoe staat het volume van je line-in? (let op: niet bij 'weergave' kijken, maar bij 'opname'!)

Het werkt niet op alle computers ideaal. Een andere mogelijke oplossing zou zijn een simpel kabeltje naar de parallele poort van je computer, alleen dan moet er wel gesoldeerd worden.. je hebt dan een transistortje (2N2222 bv) en een weerstandje nodig..

zender staat goed in pcm, inderdaad met aan en uitzetten.
het opname volume van de line stond blijkbaar erg laag, 10% ongeveer.
heb hem nu op 100 gezet, eens testen of dit beter is.

bedankt voor alle antwoorden trouwens!

Back