Hallo,
Mijn lieve T-rex heeft een storing.
Ik heb hem nog niet heel lang, dus het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie. Ik vlieg al een tijd brandstof, nu ben ik bezweken voor de T-rex. Mijn Raptor staat al een tijdje op de kast, metname omdat ik geen auto meer heb...
Wat is er aan de hand, (na ongeveer 16 probleem loze vluchten);
De een na laatste vlucht in eens een hapering in een stall turn, de staart stuurde niet wat ik dacht te sturen. -> dan maar achteruit verder :wink: verder gevlogen totdat er duidelijk weer een hapering was. Direct gestopt. Beide keren was de antenne volledig achter rotordisc.
Antenne verplaatst; echt zo ver als mogelijk van de motor weg. Ipv door het rietje op de skids, nu alleen over de achterste, zie foto

Laatste vliegdag; na een batterij zonder problemen te hebben gevlogen (met 'voorzichtig' diezelfde stallturn als test), tweede vlucht schiet de fail-safe aan, heli was vrij hoog maar vlak, viel naar beneden (halve tel) tot ik weer signaal kreeg. Direct geland.
Mijn heli.
T-rex 450 S CF
146iP pcm ontvanger
3* Hitec 65
401 met 9650
standaard regelaar BL35 en motor 430L 3550kv
alle bladen zijn van carbon (align tail, radix main)
-alle draaden heb ik ingekort
-regelaar voorop, ontvanger achter
-de regelaar is standaard al voorzien van zo'n ontstorings toroid.
mijn FC-28 is een aantal maanden terug nog bij de servicedienst geweest.
Ik kan alleen nog maar bedenken dat ik de ontvanger kan omdraaien zo dat de ontvanger nog net iets verder van de motor blijft. Verder vind ik op diverse amerikaanse sites ontstorings dingetjes a 10 dollar ofzo dat zou ik ook nog kunnen proberen.
Iemand tips? Zie ik iets over het hoofd?? Overigens vloog ik de tweede keer op een ander veld.
Mijn lieve T-rex heeft een storing.

Ik heb hem nog niet heel lang, dus het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie. Ik vlieg al een tijd brandstof, nu ben ik bezweken voor de T-rex. Mijn Raptor staat al een tijdje op de kast, metname omdat ik geen auto meer heb...
Wat is er aan de hand, (na ongeveer 16 probleem loze vluchten);
De een na laatste vlucht in eens een hapering in een stall turn, de staart stuurde niet wat ik dacht te sturen. -> dan maar achteruit verder :wink: verder gevlogen totdat er duidelijk weer een hapering was. Direct gestopt. Beide keren was de antenne volledig achter rotordisc.
Antenne verplaatst; echt zo ver als mogelijk van de motor weg. Ipv door het rietje op de skids, nu alleen over de achterste, zie foto

Laatste vliegdag; na een batterij zonder problemen te hebben gevlogen (met 'voorzichtig' diezelfde stallturn als test), tweede vlucht schiet de fail-safe aan, heli was vrij hoog maar vlak, viel naar beneden (halve tel) tot ik weer signaal kreeg. Direct geland.
Mijn heli.
T-rex 450 S CF
146iP pcm ontvanger
3* Hitec 65
401 met 9650
standaard regelaar BL35 en motor 430L 3550kv
alle bladen zijn van carbon (align tail, radix main)
-alle draaden heb ik ingekort
-regelaar voorop, ontvanger achter
-de regelaar is standaard al voorzien van zo'n ontstorings toroid.
mijn FC-28 is een aantal maanden terug nog bij de servicedienst geweest.
Ik kan alleen nog maar bedenken dat ik de ontvanger kan omdraaien zo dat de ontvanger nog net iets verder van de motor blijft. Verder vind ik op diverse amerikaanse sites ontstorings dingetjes a 10 dollar ofzo dat zou ik ook nog kunnen proberen.
Iemand tips? Zie ik iets over het hoofd?? Overigens vloog ik de tweede keer op een ander veld.