Storing vanaf 20meter reikwijdte

Hello Ik rijd nu ook met een monster beetle en heb een probleem met de reikwijdte.
Vanaf zo een 20 meter springt de failsave op???

Wat heb ik al gedaan:

Andere kristallen = nok
nieuwe batterij, ontvanger en zender = nok
zender opengedaan en antenne nagekeken = nok

Kan het liggen aan de stuurstangen misschien die storing geven op hoge toeren en door de vibratie storing geven?? Of onstoorde bougiekap nodig??

Vroeger op mijn touring had ik dat probleem niet maar had zo een bougiekap.

Bedankt op voorhand voor info of hulp.

Failsafe is een groene BMI en heb ze geprobeerd met 4 cellen en 5 cellen = nok

Zender Futaba 3PDF ontvange 113F dacht ik servo's Multiplex Digi Jumbo en Hitec 755

groeten

het enige wat ik zo nog kan bedenken is idd de storing van de bougie maar ik rijd zelf ook marder met graupner XR6 ook fm en heb nergens last van, en heb geen onstoorde bougiedop(past niet)
Ik had vroeger met am zender de zelfde problemen.

De nieuwe onstoorde bougiedop, zwart rubber(of iets dergelijks) schijnt niet te werken.
Dus als je er een opzet zou ik een oude metalen pakken, deze passen wel niet goed op de bougie omdat deze smaller zijn geworden maar dat kun je opvangen met staalwol zodat ie goed contact maakt

reed je met touringcar met de zelfde zender?

ik rij wel met de rubberen zwate bougie dop en graupner fm race zender ,

en heb er totaal geen storing mee.

hoe is je ontvanger ?
heb je geen last van evet. stoor zenders in de buurt ?

het zijn maar sugesties.

sukses met zoeken.

kijk anders eens even hoe je antenne loopt, weg van je motor en accu.
Wat ook kan is dat je storing hebt in je failsave.

Gewoon even proberen allemaal anders kijken als je het allemaal uit de auto heb wat die dan doet. Of testen als je auto uitstaat kijken hoe ver je dan komt. Zijn heel veel mogelijkheden om te kijken waardoor het komt.

het is alleen als de motor opstaat.
Ik zal maar verder zoeken want zonder failsafe proberen moet ik met 2 man zijn zodat hij niet wegraced :)

Gewoon de auto ff vast houden en dan weg lopen dus niet gaan rijden. Wel met lopende motor natuurlijk. Dan met failsave en dan zonder failsave proberen. Je moet dan gewoon ff kijken wat het kan zijn.

Welke motor heb je? dit lijkt op een probleem die een vriend van me had, reed zonder ontstoorde bougie, same bougiedop, heb er de mijne op gezet en zijn storing was foetsie. Deze zijn wel het oudere type(g2d als ik me niet vergis)
Ontstoorde bougiedop lijkt me de oplossing, aangezien je het alleen voor hebt als de motor draait

Ontstoorde bougiedop lijkt me de oplossing, aangezien je het alleen voor hebt als de motor draait

Op de nieuwe 230rc motoren geeft de ontstoorde bougiedop juist problemen.
Ik denk dat het probleem zich zit in de failsave.....

marco_b zei:

Op de nieuwe 230rc motoren geeft de ontstoorde bougiedop juist problemen.
Ik denk dat het probleem zich zit in de failsave.....

Daarom dat ik hem vroeg welke motor hij had :roll:

hellracer zei:
Hello Ik rijd nu ook met een monster beetle en heb een probleem met de reikwijdte.

Wat heb ik al gedaan:

Andere kristallen = nok
nieuwe batterij, ontvanger en zender = nok
zender opengedaan en antenne nagekeken = nok

Kan het liggen aan de stuurstangen misschien die storing geven op hoge toeren en door de vibratie storing geven?? Of onstoorde bougiekap nodig??

Vroeger op mijn touring had ik dat probleem niet maar had zo een bougiekap.

Bedankt op voorhand voor info of hulp.

Failsafe is een groene BMI en heb ze geprobeerd met 4 cellen en 5 cellen = nok

Zender Futaba 3PDF ontvange 113F dacht ik servo's Multiplex Digi Jumbo en Hitec 755

groeten[/quot

hallo,

je kan ook nog proberen om krimkous om de gas en rem stang te doen,
scheelt ook storings problemen.

is maar een tip !!

Wat voor merk faisave heb je ik rij met een carson smd - fail save zowel in mijn leopard als in mijn on road en heb nog geen problemen gehad .
deze zijn wel instelbaar ,

probeer ook eens een NIEUWE bougie.....
oude bougies storen harder en sneller

wat je ook kan doen is een stukje zilverpapier over de bougiedop doen

heb ik ook gedaan...reed AM ! en toen geen last meer

nu ik t3pk rij heb ik helemaal geen storing meer 8O

a walma zei:
hellracer zei:

hallo,

je kan ook nog proberen om krimkous om de gas en rem stang te doen,
scheelt ook storings problemen.

is maar een tip !!

is ook een must ! en een stuk nitroslang werkt ook perfect

merci allemaal ik ga ie krimpkous proberen en nitroslang en stuk zilverpapier rond nieuwe bougie en als het dan niet werkt, word ik onozel :)

mercikes

sorry ik heb de tangen vervangen maar nog geen krimpkous gebruikt
Zal voor deze weekend zijn ,maar geef zeker een antwoord.

Ik heb dan geen Big Scale auto maar wel een boot met 2-takt benzine motor!
Ik had ook een BMI Failsave, Acoms Am 40 MHz zender. Telkens had ik last van storing m.b.t de gasservo. Telkens viel het signaal weg en stopte de gasservo en dan ineens had ik wel weer contact! Ik had de bougiekabel geisoleerd met gevlochten metaaldraad en bevestigd aan het motorhuis. Het hielp alleen niet!
Toen heb ik een Ripmax Failsave aangeschafd, vanwege tips van mensen van dit forum en nu werkt alles perfect! Niks geisoleerd alleen de failsave vervangen!
Misschien heb je er wat aan mochten de andere oplossingen niet helpen!

Met vriendelijke groet,

Dennis

Sinds de aankoop van mijn marder heb ik al problemen met storingen vanaf 20m afstand. Bij het wegrijden had ik geen storing tot ik op zo'n 50 meter was, maar als ik dan m'n gas los had gelaten en ik wilde opnieuw optrekken dan reageerde de gasservo nog maar af en toe, na controle bleek de failsafe steeds in te grijpen.

Als eerste heb ik de standaard Hitec Agressor 40Mhz proberen te vervangen door een 27Mhz zender omdat ik een kapotte ontvanger vermoedde (alle aansluitingen/servos/accu's waren na testen goed gebleken).

De storingen bleven. Toen viel mij ineens op dat de meeste mensen een kunststof bougiedop hebben en bij mij zit er een metalen dop op.

Vandaag heb ik de dop met gekreukt aluminiumfolie ingepakt en wtf, alle storingen weg en bereik van 200m+ :)

Misschien ook waard om te proberen?
Robin

Edit: Hoezo blijf ik steeds reageren op topics van 5 jaar oud?

Laatst bewerkt:
Back