Nadat ik de tandwielen van de staartrotor had vervangen van mijn Trex600 kreeg ik een storing op mijn Bavarian Axon. De Axon sprong spontaan in de rescue modus terwijl ik deze niet had aangesloten. De kabel hiervoor hing gewoon los. De heli begint dan weg te klimmen van de grond zonder dat de collective nog aanstuurbaar is. Gelukkig begon het vanaf de grond dus op een meter of drie hoog heb ik de motor uitgezet en maakte hij een vrij onzachte landing, gelukkig zonder schade. Uiteindelijk kwamen we erachter dat wanneer we die ongebruikte pulsdraad vanuit de Axon in de buurt van het voorste lager van de torque tube houden hij in de rescue mode springt. Voor de reparatie moesten natuurlijk de kabels los en is de ongebruikte pulsdraad waarschijnlijk op een andere positie terecht gekomen, wat de storing veroorzaakte. Nu heb ik de kabel voor de rescue functie aangesloten op de ontvanger en kan ik deze functie dus ook gebruiken. Alleen heb ik nog een los liggende aansluiting, namelijk de gevoeligheid van de hoofdrotor. Ik heb geen kanalen meer over en gebruik deze functie ook niet. Maar ben wel bang dat ik hierdoor ook storing kan oppakken. Hoe kan ik dit voorkomen, kun je een pulsdraad doorverbinden met de min? Of is er een andere optie?