storing

Hallo

Mijn T-rex vliegt geweldig. Helaas heb ik vanuit 1 bepaalde hoek altid storingswipjes. Helaas afgelopen weekeinde hierdoor een crashje gemaakt. Schade viel opzich nog mee, (bladhouder en bladas kapot) maar begin het wel vervelend te vinden.

Iemand suggesties om de storing te verhelpen? Spec's: HET regelaar (30 Amp) en Align e-motor.

Hee Spoeky, neem 'm zondag even mee naar de basis, dan kijken we er samen even naar! :wink:

2 uur dan ben ik er ook!

@nne

Mischien als je antene van de ontvanger en de zender precies in elkaars verlengde liggen ??

Dan heb je wel erg weinig vermogensoverschot... Check of je antenne niet parallel loopt met andere geleidende stangen zoals stuurstangen, carbon etc. De antenne kan je voor de test los laten hangen, als je dan geen glitches hebt ligt het aan de routing.
Check ook even of je ontvanger tegen/vlak bij de regelaar of motor zit... Kan ook nog wel een storen...

Groetjes,

Ton.

Possities van ESC ontvanger en gyro is inderdaad belangrijk en heb ik dus reeds "mijlen "ver uitelkaar. Antenne loopt inderdaad parallel met rompje( via geleidingsbuisje. Echt los hangen lijkt mij wat lastig aangezien ie dan in de rotor kan komen.

Iemand ervaring met Ferietkernen en zoja waar geplaatst?

Ferrietkernen vlakken pieken uit de servokabels. Ze worden meestal vlak bij de ontvanger geplaatst.
Loshangen kan wel even, gewoon een pack leeghooveren. Geen tikjes = geen storing, heb je je oorzaak.

Groetjes,

Ton.

Spoeky, bij de x400 had ik iets soortgelijks. Dit heb ik opgelost door alleen maar de antenne van de ontvanger optimaal te verplaatsen. Kijk even in 't draadje van de x400.

tieske

Back