storingsprobleempje met maar 1 model

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
T

Theo Coenen

Guest
Alleen bij de indoor Yak heb ik de laatste weken een steeds erger wordende "storing". Als ik start dan gaat alles goed maar zodra ik ook maar goed en wel los van de grond ben dan begint het gedoe.
Heel onverwachts maakt het hoogtroer razendsnel een volle uitslag vol hoog. Het model staat dan gelijk op zijn kont. Ik heb nu de ontvanger al gewisseld van een Jeti rex 5 naar een MZK Quatra, de hoogtroer servo heb ik ook al vervangen, en heb ook al een ander model geheugen genomen in de zender, en nog blijft dit probleem. Het enigste dat ik mij nu nog kan indenken is de motor en regelaar. Vanmiddag tijdens een reikwijdte test werkte alles perfect. De motor liep daarbij net, bij een hoger toertal heb ik nog niet gekeken.
Kan een borstelloze motor (Chipsledden cd-rom motor) met regelaar voor zo een soort storing zorgen?
Wat kan ik nog meer veranderen om dit op te lossen?

Ik denk niet dat je dr veel aan hebt, maar et kan zijn omdat je binnen vliegt? Ik ben een tijdje met battlebots bezig geweest, en daar had je altijd enorme storing door lampen en apparatuur in de buurt, terwijl et thuis in de testbak prima werkte. Als je dan n meter of 2 opzij stapte werkte et ding weer prima. Dus mischien es op n ander plekkie gaan staan? :P

Ik denk dat ik nu tegen de verkeerde sta te dicteren, maar vooruit. :P Twist al je draden, en gebruik eventueel een ferriet ringetje of 2.

Edit: Nog n ideetje. Vibreerd dat ding veel als je hoge toeren maakt? Sommige cristalletjes haten dat. Mischien ook iets om te bekijken.

Succes. ;)

Die vorm van storing heb ik overal, binnen maar ook buiten. Ik verdenk de motor en de CC phoenix 10 regelaar, morgen die regelaar eens uitwisselen en opnieuw proberen.

Zoals ik het nu kan zien is de "storing" opgelost. Ik zat helemaal verkeerd te zoeken. Het bleek geen electronisch probleem te zijn maar een mechanisch probleem je met de aansturing van het hoogteroer. Na het aanbrengen van enkele versterkingen is het nu bijna helemaal weg.

Heheh, na al et geklooi met electronica is et et meest voor de hand liggende. :P

Ik kan je yak niet vinden op je site? Moettie nog toegevoegd worden?

die site is al vrij oud en helemaal niet meer up to date. Als ik er weer zin in heb en er de tijd voor krijg zal ik die eens aanpassen, maar de omloopsnelheid in de depron modellen is bij vrij groot.

nou nou Niek zo erg is het nu ook weer niet, maar met die kleine modelletjes wil dat wel eens gebeuren.

Back