Storm of hellingvliegen?

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door Blacquièrdinges, 23 feb 2017.

  1. Blacquièrdinges

    Blacquièrdinges

    Lid geworden:
    3 apr 2013
    Berichten:
    509
    Locatie:
    Assen
    Hier in het drentsche waait het een beetje maar zijn er nog dappere vliegers aan de kust met hun storm vliegers bezig geweest? 100km/u moet natuurlijk top zijn of is dat nu net te veel van het goede?
     
  2. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    Sassenheim
    Goede skin-peeling. Het duin zorgt voor een mooie springschans voor het stuifzand van het strand. En je moet een zware bak hebben om niet achteruit te vliegen. Mijn ervaring op Langerelderslag is 7Bft met uitschieters naar 8. Mini-Ellipse, maar die stond zowat stil in de lucht, flink duiken. Is niet leuk vliegen meer.
     
  3. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    3-4Bft is prima, maar daarboven... :bye:
     
  4. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    De Habicht trekt nét windkracht 6 (12m/s),
    de Orca heb ik met 7 (15m/s) gevlogen en is spectaculair voor een keertje maar is daar nog te langzaam voor.
    Misschien dat ik ooit een keer een loeizware f3f kist zoek die meer kan maar het zijn geen omstandigheden om lang op een duin te staan hoor.

    Zelf vind ik windkracht 4 a 5 het leukst aan het duin. Alles vliegt dan nog en je wordt niet gezandstraalt
     
    bobt vindt dit leuk.
  5. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Maar misschien lukt het nu weer wel om te ds-en op een terp :yes:
     
  6. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Oh....en 100km/u wind is m.i. niet meer vliegbaar. Er staat nu 23m/s (83km/u), dit is een dikke 9bft en echt heel erg veel wind!
     
  7. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    even voor jouw beeld Robert:

    net geen 3 uur onderweg geweest van den Haag naar Dordt omdat er vlak voor me een vrachtwagen combinatie op de van Brienenoord finaal om geblazen was, daarna een op de Moerdijkbrug toen ik thuis was.

    Wellicht toch iets meer dan "een briesje" o_O
     
    Justus vindt dit leuk.
  8. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.821
    Locatie:
    Hoorn NH
    In de Bergen is het makkelijker vliegen bij windsnelheden van 100 km/u.
    Aan de kust wordt je gezandstraald.


    Johannes
     
  9. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Er zijn wel eens F3F wedstrijden die op het maximum voor deze klasse toegestane 25 m/s worden gevlogen.
    Dit gaat wel vaker gepaard aan schades. Zelf in Zuid-Engeland met 25 m/s sec gevlogen dat was geen succes, mede vanwege de stress omdat even voor de vlucht iemand tegen een hoogteroer aan werd geblazen zodat die niet meer ging, waarna ik met het reserve model snel mocht starten, door de onrust net even de grond geraakt en dat kostte een vleugelhelft, wel repareerbaar.
    Afgelopen jaar in Wales gevlogen met 22 m/s en dat ging heel lekker. Volle ballast strakke wind en mijn PR gevlogen.

    De Maasvlakte is absoluut niet te vliegen met die wind vanwege het zandstralen.
     
    Peter Den en Justus vinden dit leuk.
  10. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Die antennes in het filmpje doen 't 'm. :koud:
     

Deel Deze Pagina