Stotteren motoren

• Topicstarter Topicstarter gaheuver
  • Startdatum Startdatum
G

gaheuver

Guest
Ben net nieuw op dit forum ivm aanschaf van een heli vorige week en heb meteen een leuk probleem.... NOT! Komt ie dan:

Ben in het bezit van een Phoenix RC Micro Helicopter en heb volgend probleem hiermee;
Als ik de hoofdrotor laat draaien (ongeveer halfgas, maar ook bij zachtjes laten draaien) dan kan het zijn dat deze ineens met forse stoten volgas gaat draaien, heel kort, maar het zorgt er wel voor dat het toestel soms een halve slag draait. Gelukkig is hij dan nog niet in de lucht en ik doe dit ook nog niet voor het probleem opgelost is. Nu heb ik dus een ontvanger in de heli zitten (6 kanaals, waarvan 4 gebruikt) en de giro. Maar hebben jullie enig idee aan welk van de 2 het kan liggen? Op de giro zit een indicatie lampje tbv het juiste ontvangst en deze pringt op het moment van stotteren ook op rood (dus geen ontvangst).
Mijn gevoel gaat uit van een los contact in de ontvanger

Krijg je wel of niet ook storing op de servo's?

Probeer eens je gas op een ander kanaal te zetten, kijken wat er dan gebeurt.

Kristal zit goed vast met tape. Heb deze nog wel even los gehad om te kijken of hier alles goed zat, maar gaat er mooi strak in. Kanalen omwisselen is mischien goed idee, want ik kan niet zo snel zien of de servo's ook ff bewegen. Je schrikt je namelijk helemaal rot als ie ineens gas geeft :evil:

Het irritante is ook dat hij het niet altijd doet. Deed ie dat maar, dan kon ik het wat beter vinden...

zoals ron zei, als de servo's bewegen kan het liggen aan de zender omdat de ontvanger dan geen signaal krijgt en gaat het...'flippen' :roll:

Nou, ik ben een stapje verder; het zit in de ontvanger. Heb de ontvanger net even los gehaald van de rest. En als ik hier een beetje mee beweeg of iets op tik, begint ie te stotteren. Maar ff loshalen dus en proberen. Misschien morgen wat freeze meenemen van het werk

Back