stotterende auto

Hallo allemaal

ik heb een 1.10 Himoto monster truck met 4000 MAH accu en snellere motor .. tandwielen en aandrijf as is ook aangepast om de snelheid en kracht aan te kunnen ( 105 kmph ) maar laatst stopte hij er mee en sindsdien stottert en hapert hij heel erg maar dan ineens weer volgas weg .. ik kan niets geks vinden . Heeft iemand suggesties ?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Mvgr Pieter

Je hebt denk ik dan een 2pole motor, als je een 4pole hebt zou het minder zijn.
Of je vertanding verlagen,

Enig idee welke brushlessset?

Al ik het verhaal goed begrijp heeft het gewerkt.

Als het om een NiMh accu gaat kan bij te grote stromen dit soort euvels ontstaan.

dat is je motor die even teveel stroom trekt, en de accu die niet de gevraagde capaciteit kan leveren, daardoor stottert hij even.
mvg Tom

Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer het een brushless motor is, dan denk ik aan een kapotte fase van de esc. Heb ik met een van mijn auto's ook gehad.

Ik heb het zelfde gehad met een trackstar regelaar set.
Vooral bij gebruik in een wat zwaardere auto stotterde hij bij wegrijden.
eenmaal op gang had ik er geen last van.
Ik heb de timing en acceleratie op de regelaar op low gezet en had er minder last van. ging wel ten koste van de kracht onderin het toeren bereik.
Inmiddels een andere set en geen last meer van.

Ik heb iemand deze vraag al zien stellen, maar toch, welke set heb je?

bedankt voor alle reactie tot zover .. ik ga er even mee aan de slag
ik heb de volgende set up
Python Plus 7,4V 4000mAh 25/50C LiPo Accu
EZrun brushless ECS
maar nog wel een standaard RC540 motor als ik me niet vergis

EZrun brushless ECS

Beter een brushless motor erin leggen. Effe gegoogled en kwam de brushed motor tegen. Hier zal je nooit 105 kph mee halen dus denk dat je een brushless motor bedoelt.

Gr steven

Laatst bewerkt door een moderator:
Beter een brushless motor erin leggen. Effe gegoogled en kwam de brushed motor tegen. Hier zal je nooit 105 kph mee halen dus denk dat je een brushless motor bedoelt.

Gr steven

Doe eens lezen!

EZrun brushless ECS

Het mag duidelijk zijn als je er een snelle motor in legt en niets aan de tandwielverhouding doet dit een grote belasting zal geven op de elektronica, zeker als je met een standaard 7.4v accu 100+km/u wilt halen. Kan je ook aangeven hoeveel turns de motor is?

De TS zegt zelf een ezrun brushless esc te hebben steken...
Met een brushed motor????
Natuurlijk werkt dit niet.

Er zijn toevallig wel esc's die brushed en brushless kunnen draaien.

Bijvoorbeeld
http://teamnovak.com/products/esc/gtb/index.html

Hij kan misschien zeggen dat hij 100 haalt, zonder gps kan hij zich natuurlijk altijd vergissen als 60 al hard is.
Met een goede brushed motor zou je de 60 kunnen halen, maar wordt veel belast met de zware vertanding wat dit stotterende gedoe is.

Doe eens lezen!

Het mag duidelijk zijn als je er een snelle motor in legt en niets aan de tandwielverhouding doet dit een grote belasting zal geven op de elektronica, zeker als je met een standaard 7.4v accu 100+km/u wilt halen. Kan je ook aangeven hoeveel turns de motor is?

Het is idd een brushless motor maar hoeveel turns zou ik echt niet weten .. hoe kan ik dat meten / zien ?

Er zijn toevallig wel esc's die brushed en brushless kunnen draaien.

Bijvoorbeeld
GTB Brush/Brushless ESC

Hij kan misschien zeggen dat hij 100 haalt, zonder gps kan hij zich natuurlijk altijd vergissen als 60 al hard is.
Met een goede brushed motor zou je de 60 kunnen halen, maar wordt veel belast met de zware vertanding wat dit stotterende gedoe is.

Het is een brushless motor en geloof me maar hij haalt de 100 km +

Als het een brushless is zou dat haalbaar zijn dus dat kan ik geloven. Rij met rustler ook 100+ hoor. Alleen niet op 7.4 v

Bekijk setje waar je.hebt gekocht, daar staat t wel
Als je een ezrunmotor hebt, die.blauwe met koelribben.staat er.op de.achterkant van het motortje staat er een hoeveelheid kv? 4300 kv is 9turns ,.dacht ik..

Back