Stotterende motoren. (Lee Falcon)

Hoi allemaal,

Op RCU werden mijn vragen genegeerd, dus probeer ik hier mijn geluk maar eens. :)

Ik heb een goedkoop vliegtuigje gekregen als kado, maar als ik em test op de werkbank, dan stotterd ie behoorlijk. Vreemd genoeg alleen als ik input geef, en andere RC systemen die ik heb hebben nergens last van in dezelfde omgeving.

Zou dit puur kunnen zijn omdat deze stotteraar de enige 49Mhz radio is die ik hier getest heb? Kan een kamer vol computers genoeg unieke storing geven dat alleen dit vliegtuigje er last van heeft?

Ik wil graag weten of ik kans heb dattie het buiten op t veld prima doet, want als dat niet zo is, ga ik niet komende zondag in de vrieskou staan om daar achter te komen. :P

jep dat kan goed kloppen comp ed storen geweldig .meenstal .
maar je 49mhz helpt natuurlijk niet mee ,
dat is een bandeje voor draadloze tel al dan niet illegaal.
je hebt wel kans dat hij het buiten beter doet maar verwacht geen wonderen .
een setje van 100E [meenstal speelgoed]
kan natuurlijk niet tippen aan eeen echte rc besturing.
groeten wiebe

Tis nog erger. :P t was n setje van 35 dollar. :D Het is een lief bedoeld kadotje van een vriend van me. Maar t zou n beetje lullig zijn om em te vertellen dat t rommel is. (ist ook, dat weet ik, maar tis zielig. :P)

En ik weet dat t n illegale band is, maar tis allemaal ingebakken op een all-in-one bordje, anders had ik mijn futabatje dr wel in geprikt. Zou die storing mischien komen omdat et bij mij inhuis stikt van de draadloze telefoons? :D

Bestaan es mischien goedkope dual ESC bordjes, of goedkope losse ESCjes voor vrij kleine motoren? Ik denk dat er 180 motortjes in zitten. Als ik er gewoon 2 kleine ESCjes in bak, krijg ik er wel n mixje in met mijn futaba fieldforce6. Ik wil dr wel n paar tientjes voor trekken om dit dingetje eens te zien vliegen, want ik wil wel eens zien hoe zon "vector steering" vliegtuigje nou eigenlijk vliegt.

Ik heb voor de lol eens n fototje gemaakt:
Falcon-small.jpg

Je kent ze wel he, goedkope taiwan prulletjes. T ziet er smakelijk uit, maar de electronica is om te huilen.

Heb je heb al buiten geprobeerd met een afstandstest als je toestel een metertje hoog staat of zo? Als ie het dan nog heeft zou ik er niet mee vliegen zoals hij nu is

49MHz is niet toegestaan voor radiobesturing in Nederland, wie weet wat jou stoort op die frequentie? En nog belangrijker, wie stoor jij misschien?

nee, da's juist maar voor iets vind ik dit nu niet zo erg. Het is in overtreding ok, maar als we altijd alles op de letter van de wet moeten volgen.
Het gaat hier eigenlijk om speelgoed met een bereik van een 150m of zo. Ik zou het veeeeeel erger vinden als ze die dingen wel op de 35Mhz verkochten.

Binnen met muren en dus spiegels etc. kan een besturing onbetrouwbaar maken...

Ik zou het zeker buiten de bebouwdekom proberen.
Als je daar test ben je dan in ieder geval van de telefoons verlost.
Als je het net buiten de deur doe, kan je telefoon nog invloed hebben.
En inderdaad op 1 meter hoogte.

Bedankt voor de goede reacties. Op de mensen van modelbouwforum.nl kun je altijd vertrouwen. :P

De motoren hebben er ceramiekjes op zitten om ze te ontstoren, dus ik hoop dat dat voldoende is om puls storing te elimineren.

Ik ga em eens proberen komende zondag, dan hang ik em wel met n stukje touw aan een doelpaal, en ga ik even op de middenstip staan. Ik heb een mooi veld hier in de buurt, waar normaal de Fjes voetballen, maar die hebben een winterstop geloof ik.

Als ie dan ook haperd, moet ik toch eens denken aan nieuwe electronica. Weet iemand mischien alvast al suggesties? Supergoedkope speedos voor mini motoren ofzo. Mixen kan ik op mijn zender.

Ben ik weer. :) En hij heeft gevlogen hoor. En goed ook. :P Op het veld was het gestotter nauwlijks merkbaar. Hooguit n paar kleine stotteringen als ie n flink eind weg was.

Vreemd dat dat zon verschil kan maken. Ik test voortaan iig mijn spullen alleen nog op et veld. :P

Back