straalbuis

• Topicstarter Topicstarter Arco
  • Startdatum Startdatum
A

Arco

Guest
Ik ben bezig een offshore schip te bouwen. De Smit Lloyd 112, de tekeningen heb ik van een collega gekregen. Ik loop alleen tegen een probleem aan. Diverse winkels afgegaan en op internet gezocht. Ik moet twee straalbuizen hebben met een binnendiameter van 62 mm. Nergens te krijgen of te bestellen

Alle informatie is welkom, ik heb nog niet zo veel ervaring in de modelbouw.

gr Arco

Hoi Arco,

heb je eens op de site van Robbe gekeken? KORTDUESENSET(DUESE D60) 1-1487 voor een schroef van 60 mm.

http://www.robbe.de/ Kijk bij : produkte, schiffsmodelle, schiffszubehore, schiffsantriebe (de links uit het menu )

Die 2 mm merkt niemand en compromises zul je altijd moeten maken naar beschikbaarheid of alles zelf maken.

André

Hi Arco,

Je kan dit ook proberen,

maar inderdaad als hierboven scheelt 2 mm

Groet,
Andre

Rivabo%20Tunnels%20%20Schroeven1.jpg

Hallo,

welkom bij het forum, gaaf man alweer een Smit Lloyd boot erbij, in welke schaal ??? en welke kleurstelling, de oude of de nieuwe met die blauwe schoorstenen en die rare gele krabben erop ??? :lol:

Ben zelf bezig met de 117

Tom Boere

Bedank voor jullie snelle reacties. Ik was al in het bezit van de schroeven en schroefassen, dus ben ik eigenlijk op zoek naar alleen de straalbuis.

ik bouw de SL112 in de schaal 1:50 en waarschijnlijk in de oude kleuren, al hoewel ik daar nog niet helemaal zeker van ben.

hoi,

ik heb te horen gekregen daty de rivabo tunnels niet meer te krijgen zijn althans volgens de distrubuteur...

wat is er van waar??

wanneer ga je foto`s plaatsen??

gr,
wouter

Beste,

Ook al eens aan gedacht de sctraalbuizen zelf te draaien.
Dit valt zeer goed mee. Ik heb het al voor verschillende van onze schepen gedaan. De schroeven komen van prop shop.
Voor elke straalbuis wordt de draaibeitel speciaal geslepen om de juiste binnen en buiten afrondingen te bekomen. Aluminium is daar zeer geschikt voor.

We zijn nu bezig met de Noordhoek singapore. enkele foto's kan U bekijken op de website :http://users.pandora.be/stefaan.joris/

Groeten,

Stefaan

Hi,

Wouter ik heb ze kort gelden nog besteld, en nog uitgeleverd gekregen
12 euro per straalbuis,
Als de mat overeen komt (of bijna) is me dat het wel waard

Groet,
Andre

Back