Straaljager zorgt voor opschudding in Haarlem

Modelvliegers en PR, het blijft behelpen. Waarom nou midden in een woonwijk?

Als ik iets wil testen en ik hoef daarbij niet in de lucht, had ik het ook zo gedaan, mensen moeten onderhand eens iets verdraagzamer zijn dan gelijk te gaan bellen, en dan ook nog eens naar 112...!! Als het niet na 10 uur in de avond gebeurt moet dit gewoon kunnen.

Mijn buurman is helemaal gek van 2 takt motoren, en start ze regelmatig in zijn achtertuin, en ook wel eens zonder uitlaat, als hij dat eens een keer doet rond een uur of 7 in de avond... so what... moet toch gewoon kunnen, ik gun ieder zijn hobby, maar ik ga pas klagen als hij het midden in de nacht om 12 uur gaat doen.

Heb niets gehoord of gezien, behalve de geluidsoverlast van de brandweerauto...
Sommige mensen bellen voor een scheet 112 terwijl er niets aan de hand is, zal wel een oud vrouwtje zijn geweest.
Paar jaar geleden werd m'n huis omsingeld door de brandweer en politie omdat de BBQ een beetje veel rookte, aanleiding voor de buurtman om 112 te bellen. Als hij nou eerst bij mij even aan de deur belt om te vragen wat er aan de hand is, maar neeee, meteen 112 bellen.

+1, dit moet gewoon kunnen hoor.

hier ook wel eens lawaai van iemand die aan z'n scooter bezig is.
savonds is het rustig, dus geen probleem.

heb ook wel gehoord van mensen die bellen enkel om zo zonder zelf wat te doen van de ''overlast'' af te komen....
een ander wat gunnen... nee dat word steeds minder :(

Ik ben het er wel mee eens dat er behoorlijk wat onverdraagzaamheid in dit landje is, maar als ik het artikel lees zie ik niets over geklaag. Alleen iemand die dacht dat er brand was. Beter voor niets gebeld dan niet gebeld, toch?

De onverdraagzaamheid in dit landje word alleen maar erger, bevolking groeit waardoor het landje steeds kleiner word. Misschien dat er eerdaags een achterlijk wetje komt die het verbied om bv modelstraaljagers te starten in een woonwijk...

In het artikel staat inderdaad niets over klagen, ik klaag omdat er onnodig hulpdiensten moeten uitrukken (en geluidsoverlast veroorzaken) voor iemand die niet verder keek dan dat zijn of haar neus lang is :-)

Gelukkig dat de brandweer dan weer op een normale manier reageert. En zelfs nog een demonstratie wilde. Die natuurlijk met alle genoegen gegeven werd.

Back