Strakes

• Topicstarter Topicstarter imported_Frank_
  • Startdatum Startdatum
I

imported_Frank_

Guest
Op het internet kom ik verschillende vormen van strakes tegen die gebruikt worden.
Hoe zouden strakes er uit moeten zien volgens jullie.
Conform A, B of nog anders dan op het plaatje?

strakesth0.jpg

groeten, Frank

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Je komt ook de meest vreemde ontwerpen van boten tegen op het forum hier.

Heb je soms ook een nieuw parcour om te varen voor die romp ontworpen.

Laat het even weten hiero

Rob schaam je!!!, nou ik neem het je niet helemaal kwalijk, gezien je leeftijd die hier staat ( 100 ) hahaha

Laatst bewerkt:
testerdetest

Laatst bewerkt door een moderator:
@Rob

Kijk nu toch eens goed naar je eigen foto hier en dan de onderste daar zit het goed B aan buitenste kant en A zijn er 2 in het tussenstuk, zo hoort het en geeft ook antwoord op de vraagstelling

Jou foto`s zijn trouwens 2 verschillende soorten rompen.

Bij je bovenste foto zit B aan de buitenkant en is afgeslepen en die romp kan hoge golven zeer goed aan verder geen A zo te zien.

Bij Henk is B afgeslepen dit verbetert niet de stabiliteit, maar geeft de romp meer lift en gaat meer planeren, dus een hogere snelheid.

Bootrompen zoals hier op de foto`s noemen we allemaal diep V rompen, maar die van Henk is eigenlijk geen diep V romp meer, die is zowat plat en daar heeft de Naviga vergeten om haar regels aan te passen in de loop van de jaren, zoals vele andere regels grrrrr.

Ook zie je bij Henk dat het onderste vaargeelte (9cm denk ik) scheef is (links hoger als rechts), als de boot langzaam vaart, vaart deze ook scheef op het water, maar bij grotere snelheden gaat hij recht liggen op het water, dit helpt een beetje het koppel van de motor op te heffen en nog een paar stabiliteits dingetje`s.

Mocht je niet weten wie ik ben vraag Henk ma even

Laatst bewerkt:
testerdetest

@Rob

Ten eerste: zal het mij een zorg zijn van wie die foto`s zijn JIJ plaatst die foto`s.
Ten tweede: jij verteld onzin hier, dus verkeerde info geef je!!!! ( snappie ?? )
Ten derde: alle modelbouwers zijn gekken.
Ten vierde: zal het mij een zorg wezen wie jij bent!!! maar geef wel de juiste info graag.
Ten vijfde: niemand kan zien wie jij bent ( wel zien we dat je een oude man bent ) hahaha
Ten zesde: als je geen vestand van zaken hebt onthou je dan van commentaar alhier.
Ten zevende: leuke link geef je hier, dat heeft ook echt met MODELBOUW te maken.
Ten achtste: als je niet tegen commentaar kunt op jou veronderstellingen moet je hier niet de wijsneus uithangen.
Ten negende: het valt je niet mee om tegengas te krijgen hier
Ten tiende: heb je soms naar Uri Geller gekeken, omdat je zo raar reageert hier.

enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz

En nu weer bij 1 beginnen te lezen hihihihihihi

testterdetest

@Robje

psssssssttttt wel beginnen met 1 weer te lezen, ben je daarmee klaar dan nog maar een paar keer lezen enz enz enz enz ben je daarmee klaar.

Dan leg jeje vinger op het beeldscherm, zucht je een paar keer en doet wat Ulri Geller verder zegt, Heb je goed geluisterd en ook gedaan wat hij zei.

Dan ben je weer terug bij 1 hahahahaha.

Dus had je je beter kunnen onthouden van commentaar hier, je staat zo voor L..L hier.

Verder succes met je bootje TIMMEREN

P/S wie heeft het hier over een MONO boot

Flink aan het ruzien over niks hier, ondertussen weet de topicstarter nog niet veel door jullie "onderbouwde" commentaren.

@MikeV4

Klopt helemaal, slaat ook nergens op, maar ja ik laat me niet zomaar afblaffen door een idioot die behoorlijke lange tenen heeft en geen verstand van zaken heeft, KLAAR.

En volgens mij heb ik behoorlijk uitgelegd hoe het 1 en ander onder een boot moet zitten en ook het waarom en waarvoor.

Dank voor je reactie trouwens

Laatst bewerkt:
plug

@jaimy

De plug is dan wel erg strak gemaakt, maar dan bestaat nog de mogelijkheid dat je een kromme boot krijgt.

De mal moet je wel goed op de plug maken en je moet de uiteindelijke romp ook nog goed in de negatieve mal maken, anders trekt de boel nog krom, zo makkelijk is dat allemaal niet.

Maar iemand die zo een plug maakt, heeft zekers verstand van zaken

Back