Strecker rs motor problemen.

Hmm, jammer.
Ik kwam hem nog wel tegen op Facebook maar ook al niet echt actief daar.

GJ
 
Haha, ja hij en YGE (Heino Jung) zijn geen vriendjes meer.
En YGE is ook niet zo goed als iedereen zegt, Castle is veel beter en mooier.
Ik hoop dat het telefoonnummer nog klopt, het is al van een tijd geleden.
Anders zou je het via Andy Reisenauer moeten proberen.

Gert-Jan


Hallo Gert-Jan.

Heb het nummer geprobeerd te bellen. Maar krijg geen gehoor.

Niels
 
Ik zal er eens een andere motor op doen. Moet zeggen dat ik enorm veel problemen met deze motor heb gehad. Het leukste was altijd met de oude yge regelaar volgas geven. Dan sloeg die uit. Vandaar de cc esc nu. Even terug komen op de lipo's. Deze vlucht ervoor ook in me funcub xl gehad zonder problemen. Ik vermoed ook niet dat daar het probleem ligt. Dus hadden alweer 2a3 cyclussen achter zich. Ze zullen er niet beter op worden uiteraard. Maar zoveel ampere trekt de motor niet

Heeft u eventueel nog suggesties wat te doen Gert-Jan. Een goede vergelijkbare motor. Of iemand die hem opnieuw kan wikkelen
 
Ja in YGE regelaars zitten veel hardware en software fouten.
Daarom lopen ze soms niet goed aan of slaan ze spontaan uit.

Een motor herwikkelen is niet goedkoop, je kan proberen via facebook of zo Bert Dekker proberen te bereiken, in Delft.
Suggestie voor een motor... niet echt.
Een Scorpion is nooit een verkeerde keuze maar is prijzig.
Je moet gewoon even bij Hobbyking kijken, KV moet dan zo'n beetje gelijk zijn aan de Strecker en de afmetingen ook.
Dan krijg je ongeveer hetzelfde vermogen,

Je kan nog proberen Andy Reisenauer te bellen en misschien weet hij waar Rolf Strecker uithangt.
Ik zou geen motor of zo bij Andy kopen, dat is veel te duur en hij koopt ze ook gewoon in China.

GJ
 
  • Like
Reactions: Cnn
Of iemand die hem opnieuw kan wikkelen
Zelf wikkelen, wintertijd, zeer elektro-leerzaam ook :) Daarbij kun je eventueel ook ander Kv kiezen.
Re)winding and building motors, tips & tricks, checks & tests - RCG (sticky)

Note that Kv says nothing about how much power a motor can handle.
And max. torque does not depend on Kv, it will not change due to a rewind.


Mocht je voortvarend van start willen gaan ...

Don't remove the windings yet, we/you need a bit of information first.
  • Are the three phases terminated in delta or wye?
  • What is the number of magnetpoles? (14)
  • Number of statorteeth? (12)
  • Number of coils? (12)
  • Pictures?
Once you know all that, you can remove the windings.
  • Don't damage the stator insulation.
  • How many parallel wires?
  • (Single)wire thickness?
  • How many winds in a coil? Parallel wires count as single one wire when determining number of winds.
 
Laatst bewerkt:
Ron, dan moet je ook wel wat speciaal gereedschap maken en de eerste paar keren lukt het niet zoals je wilt.
Ik heb het ook een paar keer gedaan, met wisselend resultaat.
Het is niet meer zo populair want ook op het duitse forum is het redelijk stil over herwikkelen.
Maar misschien als je daar een oproep doet dat er wel iemand is die het kan en wil doen.

GJ
 
Ik had tangetjes speciaal aangepast en stukjes gereedschap van epoxyplaat gemaakt.
Anders lukte het me niet om zonder de isolatie te beschadigen het koperdraad om de stator te krijgen.
Kan natuurlijk ook gewoon lompheid van mij zijn....

GJ
 
De motor ( vooropgesteld dat hij naar behoren werkt haha) is echt perfect. Jammer genoeg is het aantal kv's mij onbekend. Een club genoot had ook een sukhoi 50e. Alhoewel hij veel beter kon vliegen had de mijne veel meer vermogen zei die. Ik weet niet meer wat voor motor hij had dit is 4 jaar geleden toen hij hem voor mij ging invliegen. Ik dacht een scorpion of axi? Ik ben eigenlijk zeer tevreden met deze motor. Als het een standaard motor was had hij al lang bij het vuilnis gelegen. Wat een gezeik met dat ding.

Maar om even weer bij de realiteit terug komen. Zelf de motor te gaan wikkelen zie ik niet zo 123 gebeuren. Heb heel Instagram en Facebook afgezocht maar kan de heer Strecker niet vinden. Enige wat ik kan doen is Bert Dekker wat u zei proberen. Deze meneer heeft er ervaring mee?

Groetjes Niels

GJ[/QUOTE]
 
Waarom zou handmatig wikkelen beter zijn dan (ik neem aan) machinaal ?
Meer koper in de stator, daardoor lagere weerstand. Motor kan meer vermogen verwerken én springt zuiniger met vermogen om.
efficiency 'governs' motorpower - RCG

For given/desired Kv:
Windingwire as thick and as short as possible for ...
  • higher efficiency
  • more power
  • lower rpm drop under load
  • lower losses
  • lower temperature
  • at the cost of less cooling
 
Laatst bewerkt:
Niels, Bert Dekker heeft heel veel motoren gewikkeld en met goed resultaat.
Er zullen vast wel mensen op dit forum zijn die zijn telefoonnummer hebben.
Strecker staat bekend dat zijn motoren efficienter waren dan de gemiddelde Axi en Hackers.
Enkele procenten kon dat schelen.
Dus dan heb je of meer vermogen of meer vliegtijd.
En dat kan je nog beter krijgen als je een echt handgewikkelde motor maakt.
Zoals Ron al zei, de vulling moet zo optimaal mogelijk zijn.
En hoe beter de kwaliteit koper, hoe hoger het rendement.
Dat zijn 2 punten waar je winst kan pakken.
Zo min mogelijk lucht in de stator en zoveel mogelijk koper, dat is een beetje het geheim.

De meester blijft Ralph Okon.
We hebben hem een paar keer ontmoet, vreemd type maar bouwt echt de beste motoren met vermogens die een fabrikant nooit uit een motor kan halen.
Bijvoorbeeld een Scorpion HK-4225
Als Scorpion hem levert kan hij 3500 Watt leveren.
Onderstaand staat een link, daar heeft Ralph Okon hem gebouwd.
Daar levert ie 5000 Watt en 9500 Watt piek.
En moet je kijken hoe mooi en strak die gewikkeld is.
Ik heb ze in het echt gezien, ik heb destijds een speciaal voor mij gebouwde speedmotor van hem gekregen, dat was een kunstwerkje.

Maar de Powerdekkers zijn ook erg mooi en goed.
De link naar de bouw van Herr Okon:
https://www.scorpionsystem.com/support/building_technic/HK4225_build_and_review/
https://www.scorpionsystem.com/support/building_technic/HK4225_build_and_review/
En een foto van een Powerdekker.
power.jpg



GJ
 
Dag heren,

Ik wikkel nog wel maar het helivliegen heb ik voorlopig opgegeven (gedoe met legale vlieglocaties op korte afstand en zo).
Niels je kan de motor altijd even naar me opsturen, dan kijk ik kosteloos of ik er iets aan kan meten/zien.
Ik vermoed echter als ik het zo lees dat het een interne sluiting is, dus dat ergens in de begraven wikkelingen een draadje sluiting maakt met de stator.

Bert
 
Facebook kan wel handig zijn, Bert een berichtje gestuurd en voila, geregeld.
Dank je Bert.
 
Top heren hartstikke bedankt.

Gisteren nog even gevraagd aan Henri Ludwig bij ons op de club. Hij had destijds een hacker a60 16s op zijn sukhoi.

@GJVO Bedankt voor de moeite te nemen om Bert Dekker op te zoeken. :). Wat een stukje vakwerk dat herwikkelen zeg, had de door u doorgestuurde link even bekeken

@_Dekker ik stuur u via facebook even een bericht ivm het opsturen van de motor.

Zaterdag ter overbrugging een extreme flight mxs48" gehaald. Wat een gifkikker. Hoop dat me sukhoi snel weer vliegklaar is. Die vliegt een stuk goedmoediger :|
 
Back
Top