ron van sommeren
Forum veteraan
Bart is gebruiker xyz hier op MBF.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Heel weinig, het is eigenlijk al knap dat de huidige wikkeling past: er is heel weinig ruimte aan de kopse kanten voor de 'wikkelkopjes', dat is wel typisch Strecker.Is er ruimte voor grotere draaddiameter Bert?
Ik heb geen ervaring met litze en ga het voorlopig ook niet proberen:Plettenberg wikkelt sommige motoren met litze, misschien is dat een optie, dan heb je denk ik minder dat je de wikkelingen strak aan moet trekken en je de isolatie van de koperader beschadigd.
Nee het gaat om de kern die in de stator zit geperst, er zitten geen boutjes in. Maar die kern heb er inmiddels al uit.Sorry Bert, lees nu je post pas.
Zit hij niet met kleine inbus boutjes vast?
Nope, net als bij Align geen anti-rotatievoorziening.Borgschroefje of -stift tussen stator en statordrager?
Dat ken ik niet, wat verzadigd er dan?... Dikker draad zou kunnen resulteren in verzadigings-issues (esc shutdown). ...
Mijn redenatie is: als de wikkeling 'te dik' is kan er ook erg veel stroom doorheen lopen, wat vooral bij 3D helivliegen snel gebeurd. Hierdoor raakt bij een magneetcircuit met relatief kleine dwarsdoorsnede en/of slechtere kwaliteit de flux eerder in verzadiging en kan ook het back EMF signaal (nodig voor het meten van de rotorpositie) worden vervormd/verstoord.Dat ken ik niet, wat verzadigd er dan?
Als er zuivere kortsluiting is tussen een motorfase en de stator op 1 punt dan meet je dat niet in de interne weerstand. Kortsluiting op meerdere punten gaan sowieso andere waardes geven tussen de fases afhankelijk van waar het zit. De kans dat het gelijk uitpakt is nihil.Misschien een domme vraag, maar als je op alle fases 33 ohm meet. Betekend het dan dat van elke fase ergens een wikkeling sluiting moet maken met de stator ergens?
Je meet 33 ohm, maar waar tussen. Als je meet tussen een motoraansluiting en de behuizing van de motor dan is er ergens in een wikkeling een beschadiging en maak de wikkeling contact met het metaal van motor. Meet je 33 ohm tussen twee motor aansluitdraden, dan is er ook iets niet in orde. De weerstand van wikkelingen zit in de orde van milliohms. Het meten van dergelijk lage waarden is met een gewone ohmmeter of universeel meter niet mogelijk. Daar is speciale meetapparatuur voor nodig.
Goed om te weten dat mijn redenering ergens nog hout snijdtLagere weerstand zorgt voor grotere stroom (hoewel een e-motor zich niet volgens wet van Ohm gedraagt, verre van). Het verzadiging-BEMF-synchronisatie verhaal klopt ook.
Maar laat dat je niet weerhouden om dikker te wikkelen, dat zou zonde zijn. Ik zou de pitch dan wat verminderen.