Stroef lopen tandwielen ARK

• Topicstarter Topicstarter stefcc
  • Startdatum Startdatum
S

stefcc

Guest
Hoi,

Vandaag met de post mijn nieuwste aanwinst ontvangen een ARK X-400 voor slechts 99 euro.

De heli werd vandaag geheel gemonteerd, doch zit met een klein probleem. Ik vind persoonlijk dat het grote tandwiel op de rotoras enorm stroef loopt op het kleine tandwieltje dat de belt aandrijft.
Ik heb al heel wat ervaring met mijn R60 waar alles zeer soepel loopt en dat gevoel heb ik niet bij de ARK.
Je kan de beltaandrijfunit niet naar achteren schuiven om alles wat te regelen dus zie ik maar 1 oplossing, "de dremel".
Verbeter me aub als ik fout ben.

Iemand ervaring met dit probleem ??

hoi,
heb ik anders geen last van, ik denk gewoon categorie nieuwigheid, en zeker niet met dremel gaan "kloten". gewoon als je motor en regelaar enzo hebt, rustig in laten lopen en kijken wat ie doet. als ie niet beweegt stoppen, anders overbelast je de motor. maar dat snap je denk ik wel ;)
ik zie geen andere optie

loopt hij nog steeds stroef als je de belt eraf haalt, maar de rest laat zitten?

Gr. Rik

edit: probeer anders je counter gear case om te draaien, misschien past het dan wel. (het ding waar je kleine tandwiel as in zit, en dan de zwarte lager houders.)

THX Rik,

Zal afwachten wat er gebeurd als de motor en regelaar zijn geinstalleerd.

Misschien nieuwigheid idd, met wat teflon spray ging het al wat beter.

Nog een vraagje ik heb van Marcel een tweedehands regelaar en motor gekocht, nl. een ALign 420 (3200KV) & ALign 25A ESC .

Mijn vraag, weet je eventueel welk lipo pakket ik hiervoor moet aanschaffen, 2 cel - 3 cel - ... Er is zo een aanbieding dat je het bos niet meer kan zien door de bomen.

Groetjes

Stef

Dat het in het begin wat stroef loopt kan kloppen. Dat had ik ook.. Ook ik had even het idee te gaan schuren/dremelen. Ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb :D

Na een paar x de heli optoeren merkte ik dat alles steeds soepeler ging draaien. Het moet gewoon even "indraaien" ;)

Back