stroeve cilinder bij inlopen

• Topicstarter Topicstarter myself
  • Startdatum Startdatum
M

myself

Guest
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik mijn Ishima Rave M1.0 S ingelopen. Netjes gevuld met lube16 voor een betere smering. Maar toen ik hem wilde starten ging dit heel moeilijk, stroef, tot dat er de nitro bij kwam toen ging het wel heel makkelijk. Is dit normaal bij een nieuwe auto? En kan dit kwaad?

Groetjes

Rene

Dat is nu net waarom je een motor moet inlopen. Een nitro motor is conisch en bovenin klemt deze heel erg. Door het inloop proces zetten de zuiger en cilinderbus zich naar elkaar voor een goede passing. Kortom, dit is normaal gewoon netjes het inloopproces voltooien en dan komt het helemaal goed. Laatst nog iemand gesproken die al 35 liter met zijn Ishima motortje gereden heeft en die nog steeds goed loopt.

als je de mogelijkheid hebt de motor warm fohnen tot 80 a 90 graden

dan gaat hij beter door de klemming.
en vergeet na het rijden niet afterrun te gebruiken

mvg Hans

nou gelukkig maar maakte me al een beetje zorgen maar dat was dus om niks. Is het ook niet erg als die tussen door een paar keer is afgeslagen?:confused:

Nee, geen probleem...wel in de gaten houden dat de motor niet te heet wordt en dat hij voldoende rijk staat. Over inlopen is er al veel geschreven, gebruik een van de beschreven methodes of de methode die in de handleiding van je auto staat.

Als je wat beter gereden hebt met je buggy kun je dan eens posten wat je er van vindt?

Ik ben misschien van plan deze ishima ook te kopen , ben nog wat aan het twijfelen tussen enkele modellen.

Over inlopen is er al veel geschreven, gebruik een van de beschreven methodes of de methode die in de handleiding van je auto staat.

Ik heb er al veel over gelezen ook hier op het forum. Ik ben gisteren naar de modelbouwwinkel geweest om eea nog te kopen en daar hebben ze me ook verteld hoe ik de motor moest inlopen. Alleen wist ik niet dat het zo stroef ging in het begin.
Ik ga zowiezo nog de liter lube-16 opmaken met rustig rijden, en dan stap ik over op lube-20.

Als je wat beter gereden hebt met je buggy kun je dan eens posten wat je er van vindt?

Ik ben misschien van plan deze ishima ook te kopen , ben nog wat aan het twijfelen tussen enkele modellen.

Een maat van mij heeft er ook een en die rijd super goed daarom heb ik hem ook gekocht. Als je de recenties leest zie je ook dat die heel positief zijn. En de prijs valt ook nog wel mee. (bij Toemen modelbouw zijn ze in de aanbieding en die verzenden ook)

Back