stroom voor receiver door LRP ESC?

• Topicstarter Topicstarter davidk
  • Startdatum Startdatum
D

davidk

Guest
Hi,

Heb vandaag een pakketje aangekregen met daarin de LRP Eraser 9.5T + LRP A.I. Reverse Pro ESC. Wou hem uiteraard meteen in mijn Tamiya HotShot stoppen en zien waartoe hij instaat is.

Echter kwam ik meteen op een groot struikelblok. De standaard speedcontroller (TEU-101BK) geeft namelijk vanuit mijn 7,2v stickpack ook meteen voeding aan mijn Futaba ontvanger. De LRP ESC heeft echter geen aansluiting om de ontvanger ook te voorzien van stroom.

Nu zit er bij mijn Futaba ontvanger ook wel zo'n plastiek ding waar ik 4xAA batterijen kan instoppen en zo de ontvanger kan voorzien van stroom, echter past deze helemaal in de verste verte niet bij in de wagen. Ook vind ik het nogal onlogisch dat ik nogeens batterijen in mijn wagen moet stoppen terwijl onder de wagen al een klepper van 5000mAh hangt.

Ben nieuw in de RC electro wereld en ken niet zo veel van elektronica, maar zou er geen mogelijkheid zijn om die stroom ook gewoon uit mijn 7,2v stick pack te halen? Want anders houdt het gewoon op, dan kan ik mijn ontvanger niet van stroom voorzien.

Maar je hebt toch een connectortje die naar je ontvanger loopt. Die je in kanaal 2 stopt. Als het goed is geeft hij dan ook meteen de stroom

mvg Bram

aha, dus gewoon niets in het batterij kanaal stoppen en het is opgelost?

nou, had ik dat beter even geprobeerd voor ik er zo'n probleem van gemaakt had. :p

ok, werkt dus gewoon zonder de batterij connecter aan te sluiten en ie krijgt z'n stroom dus door kanaal 2.

Deze lijkt me wel toepasselijk nu: :hammer:.

Bedankt voor je reactie bram!

een goeie ESC geeft altijd stroom aan je ontvanger

je stopt de kabel die in je ontvanger.
doet een accu op je regelaar

en klaar je kan gaan!!

GEEN Batterijen op je ontvanger zetten

er zit dus een BEC op je regelaar
dat zorgt voor de stroom voor je ontvanger en servo....

Mvg,
Karsten

Back