stroomverbruik HS 475 HB

• Topicstarter Topicstarter matt4
  • Startdatum Startdatum
M

matt4

Guest
halo,

ik heb al wat gesearched maar vind geen antwoord op m'n vraag.

ik wou weten hoeveel mA een hitec servo HS475HB ( 5.5Kg bij 6.0V) verbruikt op 6V. en hoeveel een ontvanger MZk sexta verbruikt?

dit om ongeveer te kunnen schatten hoelang ik kan vliegen zonder in de rode zone te komen.

het gaat om een cap 232 1.4mspan met 8.5cc surpass OS

ik heb 4x HS475HB en 1x HS311(gas)

alvast bedankt

mzk Quatra gebruikt 6mA, die sexta xal niet veel meer gebruiken. dit is eigenlijk verwaarloosbaar.

even zoeken op google bracht dit op: (kon niks nederlands vinden :wink: )
Corriente en funcionamiento: 180 mA sin carga
Corriente Máxima: 1100 mA
http://www.superrobotica.com/S330170.htm
dus het max bij belasting(dan blijf je de servo horen draaien) is dus 1100mA. lijkt mij wel erg veel.

nou het dilemma. Je weet niet hoeveel er nou totaal verbruikt wordt. (ik denk niet meer de 400mA, maar dat is een pure gok)
als niemand hier gebruikers ervaringen voor heeft, zul je het ff moeten uitproberen met een multimeter.

bedankt! hoe ga ik daarvoor tewerk om dit uit te meten? de sexta kan ik nog niet meten, hij is onderweg naar mijn thuis :D

maar mijn servos wilik wel even uitmeten...

je hebt de servo's nog niet? ontvanger kan je praktisch weglaten bij dit verhaal.
komen deze servo's in een vliegtuig? zoja, is dat weer een gelukje, je stuurt dan in iedergeval minder dan in een heli.
Ik zou ff wachten op andere gebruiks hier. het is tenslotte een GROOt forum. Misschien ff je titel wijzigen, met iets van stroomverbruik HS475HB )

neen de servos heb ik al hoor. de ontvanger heb ik nog niet.

hoe kan ik deze nameten? ja het is voor een vliegtuig

Het stroomverbruik van een servo kan je meten door een amperemeter in serie met de plusdraad naar de servo te zetten. Er zijn diverse mogelijkheden hiervoor. Ik heb ooit eens een ontwerpje hiervoor gemaakt dat in Hobbybulletin gepubliceerd zou worden. Helaas is dat blad toen verdwenen en is het nooit gepubliceerd. Er zijn echter ook speciale metertjes hiervoor te koop en ook hier op het forum is hierover al geschreven. Even de zoekfunctie gebruiken en dan vindt je dit draadje.

Back