Stroomverbruik motor

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Jelleeee, 12 okt 2020.

  1. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Goedenavond

    Op mijn laser 67" van pilot-rc heb ik momenteel een 16x12 prop staan icm. een turnigy SK3 - 5055-430kv motor en 80A hobbywing regelaar. Momenteel trekt deze 70A piekstroom maar ben van plan om een grotere prop te monteren met kleinere pitch. Alleen ben ik nog niet helemaal overtuigd of ik met een 18x8 nog binnen de limiet van de regelaar ga blijven. Ik vind heel erg weinig info of data sheets bij deze motor waardoor ik slechts weinig referentie heb, in de reviews lees ik hier en daar wel mensen die een 18x8 gemonteerd hebben... Hoe denken jullie dat het stroomverbruik zal beïnvloed worden bij deze verandering?

    Groeten
    Jelle
     
  2. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    794
    APC publiceert de propellordata, je kunt daar APC propellors met elkaar vergelijken. De APC-E prop data kun je vinden https://www.apcprop.com/technical-information/performance-data/

    Het zou mij verbazen als die 18x8 zwaarder voor de motor is dan de 16x12. Helemaal zeker kan ik dat niet zeggen omdat er grote verschillen bestaan tussen propellors van verschillende merken en uitvoeringen. Meten is weten, ampere meter er tussen en dan het gas voorzichtig open doen.
     
  3. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.984
    Locatie:
    Zwolle region
    ... en vooral testen in de context waarin je het toestel wilt gebruiken.
     

Deel Deze Pagina