nog simpeler.
zet een melder in het stroomcircuit, wat melding geeft op 5 volt.
je bec staat op 6. dus het nimh pakket gaat in theorie nooit lager dan 6 volt.
onder belasting zakt een nimh de eerste tellen vrij vlot in voltage, om daarna lang op zijn nominale voltage te blijven hangen. en dat zit dus een stukje lager dan die 5 volt.
gaat de melder melden, als de sodemieter omlaag.
moet je zat stroom hebben om op je gemakje terug te komen en te landen.
scheelt je nogal veel controle handelingen en schakelaars (en de kans iets te vergeten)
het testen van de accu kun je eens in de zoveel tijd thuis doen, buiten het toestel.
dus Bec schakelaar aan, dan gaat de ontvangeraccu stroom aan de ontvanger geven.
vliegaccu erop, dan komt de bec erbij.
telemetrie melder op de boordspanning. en je hebt alle testen en terugkoppeling die noodzakelijk is.
zet een melder in het stroomcircuit, wat melding geeft op 5 volt.
je bec staat op 6. dus het nimh pakket gaat in theorie nooit lager dan 6 volt.
onder belasting zakt een nimh de eerste tellen vrij vlot in voltage, om daarna lang op zijn nominale voltage te blijven hangen. en dat zit dus een stukje lager dan die 5 volt.
gaat de melder melden, als de sodemieter omlaag.
moet je zat stroom hebben om op je gemakje terug te komen en te landen.
scheelt je nogal veel controle handelingen en schakelaars (en de kans iets te vergeten)
het testen van de accu kun je eens in de zoveel tijd thuis doen, buiten het toestel.
dus Bec schakelaar aan, dan gaat de ontvangeraccu stroom aan de ontvanger geven.
vliegaccu erop, dan komt de bec erbij.
telemetrie melder op de boordspanning. en je hebt alle testen en terugkoppeling die noodzakelijk is.