STUG III Ausf. G 1:16 rc

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Tiger I, 6 apr 2012.

  1. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Door onderstaand filmpje kwam ik op het idee een Stug III te willen hebben, alweer de 7de Panzer op rij LOL maar oké, de Stug deed vrijwel zonder aanpassingen dienst tot het einde van WW II en daarna nog in bijvoorbeeld het Noorse leger maar werd ook her en der ter wereld later nog ingezet. Zoals door Syrïe in 1967 in de 6 daagse oorlog tegen Israël. Presentje van Rusland, uiteraard bleek de STUG bij dit incident duidelijk te oud om nog succesvol te zijn.
    Ik zal de roestschilders en wheateraars wel weer tegen mij in het harnas jagen, maar onderstaand filmpje bewijst onomstotelijk dat een STUG III met spierwitte Wintertarn na ruim 70 jaar in een Russich moeras er nog net zo roestvrij en wit uitziet als de dag waarop hij door zijn bemanning ijllings werd verlaten na omsingeling door Russische troepen.
    Kijk ook even goed naar de vette Ostkette die ik ook op mijn PIII ausf. M monteerde, deze ziet er ook nog perfect uit, de tracks en de wielen draaien, enfin, je zou denken, nieuwe accu erin en starten maar!
    De bedoeling is dan ook dit spierwitte exemplaar na te bouwen met slechts lichte weathering er op, maar geen roest.


    Nog geen 2 dagen later zag ik een ad op marktplaats, splinternieuw in doos, en vanavond dus een leuke ontmoeting met collega-tankbouwers uit Eelde-Paterswolde die de Hl Stug III ausf. G (Sd.Kfz. 142/1) verkochten, de eerste tank met een battle unit al zal ik daar niet zo 123 gebruik van maken. Tevens het tankpark van beide heren bekeken, ik hoop dat ze weer (nog) eens gaan posten op dit forum, vooral voor de vele Hl gebruikers interessant, ook inzake elektronika waar ik dan weinig van af weet.
    Hier staat-ie dan als standaard Hl eigenwijs voor de Matorro Profi Köti en de totaal ge upgrade Panzer III ausf. M.
    Hl was een beetje van de war door zijdeurtjes in de hull aan te brengen, horen er niet, geen probleem, wordt toch een Asiatam metalen bak waar deze vergissing niet in zit. Maar ik snap 'm wel, dezelfde bak wordt ook voor de PIII gebruikt die deze deurtjes weer wèl heeft al waren deze bij de ausf. M verdwenen.

    [​IMG]

    Rohrrückzug en led flits is voor mij wat nieuws, leuk gezicht!

    [​IMG]

    Algemeen:
    Het bijzondere was dat de bemanning uit vrijwilligers bestond.
    Hoewel bedacht als infanterieondersteuning werden er later in Rusland brigades van tot 31 Stugs mee gevormd. Er bestonden 57 van deze brigades die na 1942 werden gevormd om tegenwicht te bieden aan de oprukkende T34 van het Russische Rode leger. Door zijn relatief lage profiel was het op de loer liggen in struiken of een bosrand uiteraard een ideale positie voor dit Stürmgeschutz op basis van de Panzer III. Ook in Normandië sneuvelden er de nodige Shermans door een onverhoedse aanval van een STUGIII; eer men wist waar het vuur vandaan kwam was men al aan de beurt, vertelde een van de overlevenden in een youtube filmpje.
    Bij mannoevers was de STUG III gezien het ontbreken van een draaiende turret uiteraard een relatief kwetsbaar voertuig.
    Dat er 4 bemanningsleden in deze Panzerjäger pasten was, met de nodige munitie aan boord, passen en meten, dan had een Tiger I bemanning toch een beter leven.

    Type: Assault Gun

    Crew: 4 men
    Length: 6.77 m
    Width: 2.95 m
    Height: 2.16 m
    Weight: 23,900 kg
    Fuel Capacity: 320 liters
    Engine: 1 × Maybach HL 120 TR 12 cylinder liquid cooled Vee petrol engine producing up to 300 hp at 3,000 rpm
    Gearbox: 6 forward 1 reverse
    Speed: road 40 km/h cross country km/h
    Range: road 155 km cross country km
    Armament:
    1 × 7.5 cm StuK 40 L/48
    1 × 7.92 mm MG 34 machine guns or MG 42
    Ammunition:
    main 54 rounds
    secondary 600 rounds
    Armour: 11 mm to 50 mm
    Electronics: FuG 15 and FuG 16
    Operators: Heer

    Ausführung Stückzahl Produktionszeitraum
    StuG40 G (Sd Kfz 142/1) 7720 + 173 umgebaute Panzer III Dezember 1942–März 1945 / Umbau der PzKpfW III: 1944

    Hersteller Fahrgestell-Nr.
    Alkett,
    MIAG (Braunschweig) 76101–77550, 91751–94250, 95001–?

    Wikipedia:
    "Omdat het StuG III relatief laag gebouwd was, was het moeilijk waar te nemen of te raken. Tegelijkertijd was het wapen ook goedkoop te fabriceren en met zijn 75 mm PAK redelijk goed bewapend. Door het Sturmgeschütz op de juiste manier in te zetten kon ook de goed bepantserde T-34 worden vernietigd. Dit lukte zo goed dat Sovjettankbemanningen de opdracht kregen om nooit een StuG frontaal aan te vallen, maar een omtrekkende beweging te maken en het van opzij of van achter te beschieten. Dit duurde tot 1943 toen er een zwaarder kanon op de T-34 werd gemonteerd. Ook met het verdedigen van posities liet dit kanon zijn sterke kanten zien. De StuG's waren continu in actie waardoor de bemanningen zeer snel gevechtservaring opdeden. Daarom werden StuG-bemanningen later soms bij eenheden ingedeeld die uitgerust waren met de Tiger I tank. De bekendste daarvan was tankcommandant Michael Wittmann. (Die zoals bekend om het leven kwam in de geleende Tiger 007). Het StuG III werd op bijna elk front van de Tweede Wereldoorlog ingezet, wat een maatstaf was voor zijn bruikbaarheid."

    [​IMG]

    Finnish Museum, deze Stug III heeft nog een extra panzer aan de zijkant.
    Nog een weetje over de ausf. G:
    "Ausf. A, had hetzelfde chassis, ophanging en motor als de panzer III ausf F, alleen werd bij de stug de bovenkant en de koepel vervangen. deze werden vervangen door een gepantserde opbouw. Het kanon werd een 7.5 cm. Ausf B kreeg een verbeterde motor, terwijl ausf C en D verbetering van de opbouw aan gevechtsruimte kregen. Vanaf april '42 toen de ausf F in dienst kwam, werd de kanonlengte vergroot, naar l/43 (de lengte van het kanon was 43 maal het kaliber) en later in juni naar l/48. Dit was een veel geschikter antitank kanon dan het 7.5 cm. De laatste versie van de stug III was de ausf G, deze kende een aantal aanpassingen, namelijk: toevoeging van koepel met periscopen en schijne zijplaten. Later werd een coaxiale mitrailleur toegevoegd.
    Vanaf februari '43 Werden de Schürzen ( schorten) toegevoegd, deze werden van metaalplaat of gaas gemaakt, enkel was het lastig hieraan te komen, vandaar dat het soms ook werd weggelaten. "

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2015
  2. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Momenteel ben ik nog bezig met de KV-I E Beutepanzer, dus even rustig aan, onderstaande foto van de start van de PIII ausf. M geeft een indruk van wat er zoal besteld gaat worden om hier weer een mooie Panzer van te maken met een zo hoog mogelijk metaalgehalte uiteraard :)
    [​IMG]
    Uiteraard ga ik voor de vette Ostkette en gezien de uit het moeras gehaalde STUG III G,
    geen (pendel) Schürzen en dit keer geen Zimmerit, gezien de PIII dus grotendeels een routine verbouwing LOL.
    Er zijn natuurlijk wat verschillen, zie boven, geen rommelkiste, metalen turret deuren en geen metalen uitlaat en koepel, wel een MG + led, 2 Wehrmacht antenne's van Tank-Modellbau.de. extra metalen MG34 met magazijn,
    en verder eens kijken wat er zoal bij de Stug III nog aan metaal te krijgen is :) Eerste investering is 80 euri dus dat valt mee.
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2015
  3. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Zojuist het nodige voor de STUG III besteld bij RcTank.de om er weer een mooie en solide tank van te maken, kost wel het nodige, maar oké als ik de Panzer IIII met Ostkette en metalen loopwerk & hull optil en vervolgens deze volledig plastic HL, dan is direct duidelijk waarom er zoveel opties bijkomen. Ook het gewicht gaat 4x over de kop LOL.
    Produkte (Bearbeiten)2 xDeutscher Stahlhelm3.90EUR
    [inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten]
    1 xSTUG III / PANZER IIII METAL UNTERWANNE !119.95EUR
    [inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten]
    2 xAntennenhalter + Antenne STUG III23.80EUR
    [inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten]
    1 xMetall MG mit Lichtleiter8.99EUR
    [inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten]
    1 xSTUG III Frontpanzerung für die Metallwanne14.90EUR
    [inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten]
    1 xSTUG III XXL METALLKETTEN "Ostkette" ALT SCHWARZ89.99EUR
    [inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten]
    2 xMetall Reserveradhalterung PANZER III7.58EUR
    [inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten]
    1 xÄtzteile für Panzer III11.49EUR
    [inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten]
    1 xMotorlüfterkästen für den Panzer III6.99EUR
    [inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten]
    2 xPANZER III Metall Reserverad mit Gummireifen11.58EUR
    [inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten]
    1 xEmpfängerplatine R+S10.00EUR
    [inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten]
    1 xGRUNDIERUNG WEIß 60 ml.6.95EUR
    [inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten]
    1 xMetalleimer + Kurbel für Wagenheber4.49EUR
    [inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten]
    1 xSchutzgitter für Panzer III10.00EUR
    [inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten]


    Zwischensumme:330.61EURDeutsche Post (Versand nach NL: (1 x 4.32 kg)):16.90EURenthaltene MwSt. 19%:55.49EURSumme:347.51EUR


    In dit geval dus 2x een Wehrmacht antenne zoals dat bij de STUG III hoort.
    Verder komt daarbij een frontplaat met messing schroefjes voor de Asiatam Hull.
    De grootste uitgave is dus weer het metalen loopwerk, Unterwanne met Drehstabfederung en de vette Ostkette die er ook mag zijn :) Wat mij betreft ook de belangrijkste componenten voor een solide tank. Voor de witte Wintertarn kies ik net als bij de KV-1 E weer voor de Vallejo Primer die mooi dun is, dus goed aan te brengen. Droogt ook erg snel.
    Of hier nog een andere laag overheen komt, hangt af van het resultaat na 2-3 keer aanbrengen, weer met een kwastje lol. Snel is niet belangrijk maar mooi wel. Droop's emmer meteen maar even meebesteld :).
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2012
  4. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Oeff schoot mij net te binnen, de PIII en STUG III komen met een plastic gearbox...ahem...dus nog even bijbesteld LOL. Dominique van RCTank.de had mijn bestelling van vanmiddag alweer verzonden, over snel gesproken :).

    [​IMG]

    Ik ben geen veelrijder, maar een standaard metalen HL gearbox is wel noodzakelijk gezien het hoge eindgewicht.
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2015
  5. Arthur Hermans

    Arthur Hermans

    Lid geworden:
    21 feb 2005
    Berichten:
    292
    Locatie:
    Wijchen
    Hmm,

    Als je toch een nieuwe vertraging neemt, waarom heb je dan er niet een genomen die wat meer kracht heeft?

    [​IMG]

    klik hier voor meer info
     
  6. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hoi Arthur,

    Leuk dat je hier reageert, ik bekeek vandaag even jouw bouwbericht van de "Eigenbau T-18 M30" Battle Tanks Nederland • Toon onderwerp - T-18 M30 gaaf zeg het eerste tankje waarmee de research naar Russische tanks begint op WOT of te wel de Leichttraktor op z'n Russisch. Ben wel benieuwd hoe je die kleine klinknageltjes hebt gemaakt en de rest ziet er perfect uit, ben benieuwd hoe hij eruit gaat zien uiteindelijk...1:35 mechaniek erin, slim bedacht! Zo te zien ben je een zeer doorgewinterde (scratch) tankbouwer hoeveel tanks heb je inmiddels gebouwd?? Misschien kun jij mij nog een hint geven inzake mijn probleem met de Taigen späte Tiger I en wel het machinekamerluik wat dus een beweegbare versie moet worden met idem vergrendelingshaken erbij dan kan ik deze eens correct afmaken (na jouw tip destijds).

    [​IMG]

    Mijn tanks zullen erg weinig rijden derhalve is zo'n HL bakje voor mij goed genoeg,
    Voor veelrijders zullen diffs van 60 euro per stuk wel interessant zijn....bij deze aanbieding zelfs voor slechts 50 euri per paar + ca 12,50 verzendkosten Asiatam kennende..helaas bestelde en betaalde ik de Hl gears al via RCTank.de...lastig om dat nu nog terug te draaien...zien er mooi solide uit!
    Ik zie mij nog niet echt op een BTN gebeuren rondcrossen, daarvoor vind ik WOT weer erg leuk (507 clan)
    al heeft de HL STUG III dan wel een battle unit. Wordt ook een tijdrovende een dure toestand om vanuit het hoge Noorden (Kantens) af te zakken naar die in midden- en zuid NL gehouden evenementen...
    Groeten,

    Bram
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2015
  7. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hier nog een leuk filmpje over de STUG
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. Arthur Hermans

    Arthur Hermans

    Lid geworden:
    21 feb 2005
    Berichten:
    292
    Locatie:
    Wijchen
    Tja, dat de BTN meetings vooral in het midden van het land zijn komt omdat we een landelijke vereniging zijn. (om de rijstijden voor iedereen zoveel mogenlijk gelijk te houden).

    De nagels heb ik met een zelf gemaakte "Punch en Die" set gemaakt.

    En rijdende tanks....eh, nu nog maar eentje.
    Maar mijn vrouw heeft er gelukkig nog 4 die ik mag gebruiken.
    Verder heb ik er 5 die op reparatie wachten, 9 half afgebouwde tanks en 3 in een doos.

    Nu alleen nog tijd vinden om ze te maken.
     
  9. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Ja dat vindt mijn familie in de Randstad ook zo'n goed idee, erg uitgekookt trouwens, maar klopt dus niet...democratischer zou zijn 1x zuid Nl dan midden Nl en dan Noord Nl in dat geval zullen de reistijden (er van uitgaande dat men alle 3 evenementen bezoekt) inderdaad voor iedereen gelijk zijn. Maar ok. ik ken het probleem, toen ik bij START werkte vond ons hoofkantoor in Gouda ook altijd dat wij wel even om 09:00 present konden zijn, LOL! Die eeuwige files in de RS waren ze dan even kwijt c.q. dik 2,5 uur rijden (en stilstaan, brrr)

    Wet welke tank rij je dan nu Arthur?? Wat een geduld trouwens al die mini nageltjes zelf maken en aanbrengen...wordt wel een uniek tankje zo :)

    Groeten,

    Bram
     
  10. jaaps

    jaaps

    Lid geworden:
    1 jul 2011
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Utrecht
    Ha die Bram,

    Je kijkt eens een week of twee niet op het forum of jij hebt je panzerdivision al weer uitgebreid!
    Gaaf man, ook dat fimpje. Zeg, zullen wij niet een keer naar Rusland gaan om tanks op te sporen in moerassen of rivieren, laten we hem de ene maand in Groningen rond rijden en de andere in Utrecht ;)

    Ik verbaas mij er over hoe onzettend goed die Stug er uit ziet na 70 jaar, ongeloofelijk, inderdaad net wat jij schrijft, nieuwe accu er in, beetje brandstof en wat olie erbij en rijden maar. Misschien handig om eens even de loop door te halen, maar dat is natuurlijk een kleinigheidje :D


    gr Jaap
     
  11. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hoi Jaap,

    Leuk dat je weer even hier reageert, ik hoop dat je mij zonodig tips kunt geven voor mijn STUGje III ausf. G früh :)
    Aangezien het zeilseizoen eerweeks weer begint (enfin, laten we hopen niet zo'n slechte zomer als vorig jaar) mijn laatste projectje voor de zomer. In ieder geval heb ik dan met de PIV, PIII en STUGIII de meest gebruikte werkpaarden van de Wehrmacht in huis :)
    Zo'n tochtje naar Rusland zou niet verkeerd zijn helaas werd er bij het filmpje van de STUG geen locatie opgegeven, metaal detector mee en zo'n oude Russiche truck LOL
    De NL douane zou opkijken als zo'n tank per trein hier de grens over kwam, wordt lastig LOL. Zo'n moeras conserveert i.d.d. verbazingwekkend goed, enfin je ziet ook T-34's in goede staat uit zo'n moeras getrokken worden, een leuk natuurlijk depot voor musea.
    Hoe is 't met de Karel Doorman, ben je al bezig? Ben benieuwd, mooi schip!
    Groeten,

    Bram
     
  12. Arthur Hermans

    Arthur Hermans

    Lid geworden:
    21 feb 2005
    Berichten:
    292
    Locatie:
    Wijchen
    Waar ik nu het meeste mee rij is een KV85 (Tamiya + Profiline conversie)
    [​IMG]

    Maar we dwalen af, het ging hier toch over jouw Stug III
     
  13. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Afdwalen mag wat mij betreft gerust, het lijkt mij stug dat we niet weer op die -eh-stug uitkomen. Ziet er gaaf uit die KV-85 (gesloten loopwielen en versterkte gegoten toren) zoals je weet zette ik onlangs een frühe KV 1 Ehkranami in elkaar, (enfin, upgrade dan hè) lekker solide en vette tank die KV, gezien de metalen loopwielen en tracks van mijn Beutepanzer ook nog lekker heavy ook LOL. Ook wel een goede afwisseling op de eeuwige Tiger I en Köti. Maar ok, waren ook mijn eerste tanks. De T-34 zouden we hier ook eens moeten zien. Aangezien jij alles from scratch kan bouwen, is een IS-7 niet wat?? Mijn favo WOT tank voor de clanwars met de s.Pz.abt 507. Zijn er veel Russen bij een BTN evenement??
    Groeten,

    Bram

    Hier nog beelden van de PIII en STUGIII op het Bovington Tankfest 2009
    A compilation of 'Privilaged' Videos and stills of the Panzer III and Stug III taken at Tankfest 2009, Bovington . Contains interior shots of the Panzer 3 and views of Tiger 131 through the commanders periscope.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Vanmiddag kwamen de onderdelen van RCTank.de binnen, de loop-en idle wheels waren zelfs al gemonteerd :). Van de metalen diffs alvast de buitenste hoeken afgeslepen zodat ze in de Asiatam hull passenen gemonteerd. Ostkette met 2 schakels verlengd en gemonteerd zodat deze mooi ruim valt en sprocket wheels bevestigd, enfin, kleine drie kwartier werk. De rubberen bandjes van de loopwielen gaan er voor het verven wel allemaal weer af. Enfin een solide basis is een goed begin. Zelfs het beruchte emmertje zit er al bij LOL.

    [​IMG]
     
  15. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    [​IMG]

    Beetje voorpret, de Tiger I granaatwerpers kan ik afslijpen zodat ik ook metalen granaatwerpers op de STUG heb. Tracks achterop wordt uiteraard de Ostkette dus die plastic trackjes zijn er nu ook af.
    Metalen reservewielen en idem houders alvast gemonteerd, antennes alvast even gepast, ziet er goed uit zo,wordt uiteraard nog bevestigd. [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2012
  16. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Vanavond wat klusjes voor het verfklaar maken:
    - plastic rookwerpers afslijpen, de metalen Tiger I rookwerpers aanpassen (beugeltjes afslijpen) en op de STUG plakken.
    - Metalen motorrooster bij de uitlaat plakken.
    - Metalen motorroosters op de opengewerkte motorkasten plakken. Sleephaken en kurbelstange van de bestaande, gesloten motorkasten uitbouwen en overzetten. Aanbrengen ijzeroxide in de kasten zodat dit later licht roest.
    - Antennes, verder uitboren en vastzetten.
    - Koplamp, metalen PIII lamp met koplampafdekking i.p.v. de plastic lamp met bolle led.
    - Frontplaat met messing schroeven vastlijmen
    - schroeven zijkant hull wegplamuren en overgang hull naar oversteek uitlaat lijmen en plamuren
    - hond, uitlaten

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. jaaps

    jaaps

    Lid geworden:
    1 jul 2011
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Utrecht
    Hoi Bram,

    Ziet er weer gaaf uit man! Wat had je oorspronkelijk betaald voor het plastic model van Heng Long?
    Ik begrijp uit je verhaal dat de metalen onderbak van Asiatam vrijwel compleet wordt aangeleverd, inclusief electronica, loopwielen en rupsbanden?
    Ik zie dat je nog steeds gebruik maakt van de kwast voor het verfen, nog geen verfspuit aangeschaft?
    Mijn bedoeling is om van het weekend eens even mijn materie in te duiken om te kijken of ik wat info voor je heb over de Stug en ik zal ook even op zoek gaan naar een foto van een Tiger met dat inmiddels beruchte mandje van Droop.

    groeten jaap
     
  18. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hoi Jaap,

    Geweldig! De moeilijkheid bij het maken van deze STUG zit 'm nu juist in een stukje desk research, want ik zie geen divisionsabzeichen o.i.d. wel het nummer 20 in wit omlijnde letters voor op de STUG



    en het zwarte German Cross op de zijkant. Ik meen wel op de achterkant (pos. 6:11) vaag iets te zien maar kan hier niet echt iets van maken qua symbool. Ik zal de poster eens emailen of hij wat over de vindplaats weet.

    Verder twijfel ik nog over het front, de meeste oude foto's tonen een glad voorfront zonder bouten, ik heb nu dus een front met bouten.

    De HL STUG III ausf. G früh kost normaal ca 119 euro maar via Marktplaats, nieuw in doos, nu dus 80 euro voor betaald...de Asiatam bak komt zonder elektronica en differentiëlen, binnenkort verhuis ik de elektronica dus van de plastic HL bak naar de Asiatam metalen bak, net als bij de PIII. Je kunt het dus zo duur maken als je wilt, b.v. ELMOD erin en speciale vertraagde diffs van 60 euro per stuk, etc.

    Groeten,

    Bram
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    De eerste witte laag zit er op. Helaas is de witte Vellejo primer niet zo mooi dun als de zwarte voor de KV-1, dus het ziet er wat vreemd uit. Enfin nog 2 lagen 2 gaan LOL.
    Houder van de toy antenna van het achterdeck verwijderd en 1e keer geplamuurd.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2012
  20. rick007

    rick007

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    964
    Locatie:
    sneek
    Dat ziet er goed uit bram!Een wonder wat die metalen onderdelen voor een betere uitstraling zorgen.
     

Deel Deze Pagina