stug

• Topicstarter Topicstarter jorick
  • Startdatum Startdatum
J

jorick

Guest
hallo vanochtent ging ik rijden met mijn kyosho dst kreeg hem gewoon gestart en toen reed hij bijna niet weg heel traag en heel stug en toen sloech ie af mijn vader denk dat er iets in de voor diff zit maar ik meet bij de voor rem schijf hoe kan ik dat alles controleren of moet ik naar de winkel
en hoe makelijk kun je je auto duwen ?
wat vinden jullie?:confused:

ik weet niet, maar als mijn auto heel stuk optrekt met een vermoeiend geluid is dat meestal een te rijke afstelling.
maar je auto moet je meestal best soepel vooruit kunnen duwen dus als die stroef loopt weet ik het probleem niet!

Stroef lopen moet je dus structureel aanpakken. Trek de as naar de voordiff en achterdiff eruit en voel aan de voorwielen en achterwielen als die soepel draaien, als 1 deel dat niet doet moet je daar verder kijken.
Lopen ze alle 2 soepel moet je inderdaad bij het middendeel met de spur en remmen kijken.

En om dat nog aan te vullen, je auto hoort gewoon een stukje te rollen wanneer je hem duwt. Als je auto niet vooruit of achteruit rolt zit er ergens iets klem, te strak of je auto remt.
De hele aandrijving zit namelijk los van de motor, zolang je motor geen toeren maakt (koppeling).

Wat Roelof al zegt het kan van alles zijn van kapotte wiellager tot kapot midden diff. Kwestie van goed onderzoeken en één voor één onderdelen eraf gaan halen. Ik zou bij de kysho eerst kijken of de rem niet aan loopt, zo niet zou ik het midden diff even eruit nemen. Dit is heel makkelijk en goed te doen, ook voor een beginner. Daarna kan je je achter diff controleren en ook je voor diff. Succes

Ja.. jij rijdt, dus jij moet t onderhoud doen... Boekje erbij, en alles uit elkaar halen, veel meer als kijken en schroevendraaier vasthouden ist niet..

Back