Stuiptrekkingen naza op f550 filmpje

Ik had vandaag mijn eerste vlucht met de grotere 9 inch props om wat efficienter te kunnen vliegen.
Na een stukje vliegen kwam ik erachter dat ie plotseling van die "stuiptrekjes vertoont.
Dit deed ie in gps mode en ook in atti mode. Ik heb niet geprobeerd of het in manual mode ook zo is.

Heeft iemand dit ook al eens gezien? En/of iemand een idee waar dit van komt?
De kp index was goed kan ik in ieder geval zeggen...

Oja... ik heb niks veranderd behalve de grotere props.

Hij doet het bij deze tijden 0,14 0,47 1,54 1,56 en 2,14 in het filmpje

Laatst bewerkt door een moderator:
Steeds dezelfde kant op.....of toch hevige interferentie of een esc of motor die even hapert. Stel je pakt nu de oude props....is het dan weg ?

Ik heb nu het zo snel donker is in de avonden, geen kans om doordeweeks te testen maar aankomend weekend zal ik dat zeker even proberen.

Ik baal hier wel van! Zo is het niet echt vertrouwd om te vliegen....

Weet niet welke ontvanger/zender je hebt? Heb het ook wel eens gehad. Altijd knipperde dan mijn Spectrum dx7 ontvanger als teken dat er geen goede verbinding was tussen zender en ontvanger. Misschien ff checken. Ligt volgens mij niet aan de props

Hoi,

Ik kan mij ook niet echt voorstellen dat het aan de props kan liggen maar ik probeer het toch maar even.

Ik gebruik een frsky x8r op deze hex. Ik kan alleen niet checken of er lampjes knipperen op de ontvanger omdat ie het heel onregelmatig doet en ik niet te dichtbij ga komen in vlucht met deze fratsen!!

Als het begonnen is na het plaatsen van ander props zou ik daar eens naar kijken hoe onwaarschijnlijk het ook is...is het dat niet dan lijkt het een defecte esc/moter die dus af en toe hapert. Loop anders ook eens alle aansluiting na en kijk of er niet ergens een breuk zit. Heb je de motors direct op de esc gesoldeerd of met stekkers vast zitten ? Kan zijn dat iets of en toe slecht contact maakt.

Ik ga alles inderdaad even nalopen op losse contacten. De motors zitten met stekkers op de esc dus die gaan er een keer uit en weer erin!
Vandaag geen tijd gehad maar morgen moet het lukken :)

Oja en de oude props er weer even op. Dan 1 accu leeg vliegen als ie niks geks doet. Dan weer grotere props erop en weer de lucht in.
Ik hoop dat het dan weg is. Anders moet ik erachter zien te komen wat er stuk is. of een motor of een esc....

Keep you posted!:friends:

Vanmiddag alle stekkers die er op zaten een keer eruit en er weer in gedaan.
Ook de oude props erop en gaan vliegen.

Alles weer normaal! Dus na 1 accu de grotere props erop, weer helemaal goed!
Opgelost dus :hammer:Ik denk dat er dan toch een los contact ergens heeft gezeten.
Nu maar hopen dat het niet terug komt! Ik moet wel even de pids nakijken want ik vond hem wel wat zwabberen....
even kijken waar ik goeie pids kan vinden om vanuit te starten.

grotere props = andere belasting op de motor, waarschijnlijk ook ander toerental.
en andere trilling.
die trilling kan de gyro's in de weg zitten. soms kan dan het versteken of verdraaien van de props helpen.
en als de controller nu een correctie doet, heeft diezelfde correctie met een grote props meer reactie dan bij de kleinere props

vermoedelijk de pids en gains nakijken, moet het goed gaan

Back