stuntvliegen

• Topicstarter Topicstarter oude glorie
  • Startdatum Startdatum
O

oude glorie

Guest
halo menssen ik heb me vandaag aangemeld en heb een vraag is er onder jullie iemand die nog iest af weet van the aeromodeller plans service bestaat dat nog en zijn er nog tekenningen van te krijgen ik ben op zoek naar de spacehound van j.sirotkin uit 1963 hij was published in aeromodeller van september 1963
hij werd in 1964 er wereld kampioen mee het is een lijnmodel:banana:

Even ter informatie: Wil je er Classic mee geen vliegen?
Want voor F2B is het een zinloze expeditie.

Hoi Oude glorie (ik weet niet wat je echte naam is),

Welkom op het forum. Leuk dat je interesse in LB hebt.

Ik heb de tekeningen in digitale form weliswaar.
Vroeger kon ik ze voor je printen maar dat gaat helaas niet meer (andere werkgever).
Je kan de tekening inlezen in excel en dan op A4 printen en die aan elkaar plakken.
Het is een mooi model wel een grote bak.
Ik kon de tekening niet in ene door de A0 scanner krijgen.

De tekeningen worden nog wel verkocht er is alleen geen website van.
Beetje achterlijk natuurlijk. Barton Model Flying Club :: View topic - Aeromodeller Plans New Contact Information

Het profiel is erg dun du ik vraag me af hoe hij vliegt.
Zoals Bruno al aangeeft er zijn veeeeel beter vliegende modellen.
Als je geen old time stunt wil vliegen zou ik het profiel aanpassen en dan meteen het oppervlak van het hoogteroer vergroten en de romp wat verlengen.

Groet Robert-Jan

@ struggleforlife en Bruno. Beetje aardiger zijn voor iemand die voor het eerst post op het forum.

Ik ben mij van geen kwaad bewust....:confused:
Ik vind het ook geweldig als iemand (weer?) kunstvlucht wil gaan vliegen.

Als ik weet wat hij precies van plan is, kan ik daarop toegesneden advies geven.

Naar mijn idee is het niet zinvol een Spacehound te modificeren.
Het is een model uit een andere tijd, toen er nog met heel weinig motorvermogen werd gevlogen. En daarvoor moet het haast onmogelijk licht zijn.
Zelfs als men Classic wil gaan vliegen, zou ik daar ook iets anders voor aanraden.
Als je nu in dat formaat iets echt goed vliegends zoekt zou ik zeggen: Vector 40.
Die van Bram zijn state-of-the-art.

En toch blijf ik het merkwaardig vinden dat ik op een wedervraag -om iemand beter advies te kunnen geven- geen antwoord meer krijg.

Aeromodeller 1963

Ik heb de hele jaargang nog. Hierbij wat shots eruit.

full
full

Ik kan je de tekening (wel dus de kleine in de Aeromodeller gepubliceerde wel persoonlijk toesturen.

Ik heb hem nog zien vliegen toen.

Rick

PS. ik ben geen F2(B) vlieger en kan je geen zinnig advies geven.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vergeleken met de in bovengenoemd artikel aangehaaldede Grondal-Nobler is de Spacehound (volgens deze tekening) een kreng om te vliegen.
En om nou alle principe fouten er eerst uit te halen, lijkt me een beetje water naar de zee dragen.......

De Nobler was in mijn tijd al een kampioen. 1966.
Zelf vloog in met de Marvin, helaas wou de frog diesel niet aanslaan.
Mogelijk heb ik hier een 2é plaats verspeeld.
Niettegenstaand was de Nobler beter als de Marvin op gebied van kunstvlucht, ook was hij veel sneller.

PS. ik vloog in Deurne op het vliegplein, later is de piste verplaatst naar de apartementen toe.
Ben toen met rondvlucht gestopt, de meisjes begonnen toen te lonken, en wie denkt er dan nog aan vliegen.

Johan.

Dit is bijzonder.
Ik heb mijn eerste buitenlandse wedstrijd ooit op het terrein naast vliegveld Deurne (Antwerpen) gevlogen. Zou 1971 of 72 kunnen zijn geweest.
Ik had toen een Super Suppi met een Fox 35.
Super%20Suppi%20coll.jpg

Ik was daar met Paul Tupker en Rolf Edel, die beiden hoog eindigden.
Ook herinner ik mij een Belgische vlieger, Jozef Baert, die met een klassieke Nobler vloog (donkergroen met rode striping).
Ik heb het jaar daarna ook een Nobler gebouwd, met vormgeving 'geleend' uit verschillende versies.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back