sturen met enkel duimen of 2 vingers?

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door wouter1, 27 okt 2002.

  1. wouter1

    wouter1

    Lid geworden:
    14 sep 2002
    Berichten:
    839
    Locatie:
    Belgiƫ, Geraardsbergen/Gent
    hoi mensen,

    Toen ik deze namiddag aan het oefenen was op de simulator heb ik eens geprobeerd om te vliegen met de sticks tussen wijsvinger en duim.
    Gewoonlijk vlieg ik enkel met duimen, een gewoonte van bij vaste vleugels. Nu ja, het ging wel maar echt makkelijker was het niet.
    Ik heb gehoord dat de meesten vliegen met 2 vingers aan de sticks.

    Maar als je nu enkel met duimen vliegt, heb je je heli dan minder onder controle, of is het nadeliger als je op lange termijn bijvoorbeeld gaat 3D vliegen?

    Grtz
    Wouter
     
  2. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Sommige mensen beweren dat het minder nauwkeurig stuurt met je duimen. Het is maar net hoe je het geleerd hebt denk ik.

    Zelf stuur ik met duim en wijsvinger. Ik vlieg weleens met alleen m'n duimen en dan schiet de knuppel weleens onder m'n duim vandaan wat niet prettig is bij iets hogere snelheden 8O

    Groeten,

    Paul Ravensbergen
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  4. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    Jaren terug heeft Hans Jansen, destijds (misschien nu nog) lid van de ermelose modelvliegclub een officieel record "laag ondersteboven helivliegen" gevestigd door met zijn heli ondersteboven tot op twee centimeter van de grond te komen. Hij vliegt "duim op de knuppel"......

    Lijkt mij vrij precies sturen.....
     
  5. joggerke

    joggerke Guest

    Hoi,

    IMHO: Op zijn Vlaams gezegd: 't is een kwestie van goesting en gewoonte. Als je foto's ziet van wereld of Europese kampioenen in aktie, dan is het volgens mij bijna een 50-50 verdeling.

    Joggerke
     
  6. rcheli.nl

    rcheli.nl Guest

    Hoi,
    Ik vlieg zelf ook helicopter, maar vlieg met duimen.
    Ik heb helicopter leren vliegen met de wijs en duim vinger,
    maar nu wil ik ook ga 3D vliegen en dat ging niet goed, want als je met je wijs en duim vinger vliegt ben je niet ze snel en met alleen je duim wel.
    Ik ben nu dus over gegaan om met je duimen te vliegen en nu gaat het stukken beter, dus ik raad je aan om gewoon door te gaan waar je mee bezig was (met je duimen vliegen)

    Groetjes,
    RcHeli.nl
     

Deel Deze Pagina